جستجو

نشست «سه‌شنبه‌ داستان» انجمن سینمای جوانان استان قزوین با نقد و بررسی «مرشد و مارگریتا» نوشته میخاییل بولگاکف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، طی نشستی باعنوان «سه‌شنبه‌ داستان» که  سه‌شنبه‌ هشتم اسفندماه با حضور حسن لطفی نویسنده و جمعی از نویسندگان قزوینی در دفتر سینمای جوانان این شهر  برگزار شد، رمان «مرشد و مارگریتا» نوشته میخاییل بولگاکف،  ترجمه عباس میلانی مورد  نقد و بررسی قرار گرفت.

رمان «مرشد و مارگریتا» که به گمان بسیاری از منتقدان به رمان‌های کلاسیک پهلو زده و بی‌تردید از درخشان ترین آثار ادبی روسیه به شمار می‌رود که تنهایی ژرف انسان معاصر در دنیای سکولار و خالی از اسطوره و معنویت معاصر را گوشزد می‌کند؛ دنیایی که مردم آن  دل باخته و تشنه معجزه و جادو و چشم بندی‌اند و گویی خسته از فضای تکنیک‌زده و صنعتی معاصر هنوز هم علم و مدرنیته را باور نکرده‌اند و آن را به چیزی نمی‌گیرند.

سه‌شنبه‌های داستان به همت انجمن سینمای جوانان استان قزوین هر دوهفته یک‌بار برگزار شده و جلسه بعدی این نشست به نقد وبررسی رمان‌های «دل سگ و آئورا» خواهد پرداخت. حضور در این نشست‌ها برای علاقه‌مندان آزاد است.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *