جستجو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به‌مناسبت برگزاری هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نماز، زیباترین جلوه نیایش و شیرین‌ترین طعم ستایش معبود است که رهاورد آن معراج در ساحت تفکر و معرفت الهی و شستشوی غبار جان در اقیانوس معنویت است.

تجلی نیایش به زبان هنر و به‌کارگیری ابزار‌های رسانه‌ای در انتقال مفاهیم ناب انسانی و آموزه‌های ارزشمند دینی، قدرت انتقال و فهم این مفاهیم را دوچندان و بستر مناسبی را برای نهادینه‌سازی فضایل اخلاقی در جامعه فراهم می‌کند.

اینک چنین امکانی در دسترس جوانان هنرمند و سینماگران متعهد قرار گرفته تا به بهترین وجه ممکن از آن بهره‌گیری نموده، به گسترش فرهنگ نماز و نیایش و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه یاری رسانند.

به‌کارگیری  فناوری‌های نوین ارتباطی و ابزار‌های رسانه‌ای، به‌ویژه هنر سینما با دامنه گسترده و روزافزون مخاطبان آثار هنری در مسیر قوام بخشیدن به فرهنگ ایرانی-اسلامی، گام موثری است که با همت هنرمندان متعهد این سرزمین وبا شکیبایی عاشقانه و نگاه هنرمندانه آنان برداشته می‌شود و پیمودن راه ناهموار وصال در طریق روشن دانایی، آگاهی و رستگاری هموار می‌گردد.

برگزای «هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین» در ساحت ملکوتی حریم کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) رویداد ارزشمندی است که باید آن‌را ارج نهاد و از این فرصت معنوی مغتنم به بهترین نحو برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و معنویت نهفته در نماز و نیایش استفاده نمود.

امید آن دارم همه هنرمندان، به‌ویژه سینماگران جوان و جوانان علاقه‌مند به سینما، از برکات این رویداد ارزشمند هنری بهره‌مند شوند و نور جاویدان نیایش با پروردگار بر جسم و جانشان بتابد.

سیدرضا صالحی‌امیری

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *