جستجو

اسماعیل(شایان) شاهی فیلم‌ساز، نویسنده، عکاس و شاعر پیش‌کسوت انجمن سینمای جوان لاهیجان روز پنج‌شنبه بر اثر بیماری همانژیوم بدرود حیات گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، ساسان عادلی رئیس دفتر لاهیجان ضمن اعلام این خبر گفت: شایان شاهی  از هنرمندان با سابقه این دفترلاهیجان بود که علی‌رغم بیماری، روحیه‌ای با نشاط و سرشار از عشق و ایمان به پروردگار داشت.

شاهی از پدری آذری و مادری گیل زاده شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان ششم بهمن گورابجوار و دوران راهنمایی را در مدرسۀ ملی وحید شهرستان آستانه اشرفیه گذراند. پس از آن جهت اخذ دیپلم راهی شهرستان لاهیجان شد. وی از اواسط دهه شصت فیلم‌ساز و عضو انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر لاهیجان بود و علاوه بر مشارکت در تولید فیلم، آثار متعددی را نویسندگی و کارگردانی نموده است. از جمله فیلم‌های کوتاهی که این هنرمند فقید ساخته می‌توان به : تجربه، دستهای آهن، دست‌های آتش، دست‌های پنهان، معیار و صعود اشاره کرد .
عادلی افزود: فیلم کوتاه مستند دست‌های آهن، منتخب دوازدهمین دوره جشنواره سینمای جوان جهت راه‌یابی به جشنواره سیاف کشورکانادا در سال ۷۴ معرفی شد. از دیگر فعالیت‌های هنری وی می‌توان به نفر نخست رشته عکاسی در جشنواره فرهنگی- هنری ریحانه استان گیلان درسال ١٣٨۵ و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد عکس در آستانه اشرفیه – لاهیجان – رشت – تهران و … با موضوعات اجتماعی ، عاشورایی ، طبیعت و آزاد اشاره کرد. زنده یاد اسماعیل شاهی علاوه بر فعالیت‌های یاد شده به سرودن شعر نیز می‌پرداخت.

به گفته عادلی پیکر این هنرمند فقید روز جمعه ۵ آبان ١٣٩۶، در زادگاهش روستای استخر بیجار آستانه اشرفیه به خاک سپرده شد.

مراسم سومین روز درگذشت وی روز یک‌شنبه ٧ آبان ٩۶ از ساعت ١۵ الی ١٧ در مسجد امام رضا(ع)، پایین محله استخر بیجار برگزار می‌شود و مجلس هفتم نیز روز پنجشنبه ١١آبان‌ماه در همان مکان برقرار خواهد شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *