جستجو

 

فاز سوم پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» شب گذشته با برگزاری مراسم بزرگداشت شادروان «فرامرز قهرمانی‌فر» در سالن شماره ۳ پردیس سینمایی چارسو کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم فیلم کوتاهی در یادبود مرحوم قهرمانی‌فر و با حضور خانواده ایشان نمایش داده شد و پس از آن «جعفر مالمیر» انیماتور و از دوستان و همکاران آن مرحوم توضیحاتی درخصوص زحمات قهرمانی‌فر در مسیر تحقیق و پژوهش سینمای ۴D (نسل جدیدی از نمایش تصاویر در صنعت سینما) و راه‌اندازی آن در کشور ارائه داد.

مالمیر با تاکید بر این مطلب که درخصوص این نسل جدید نمایش تصویری سینمایی هیچ منبع اطلاعاتی در کشور وجود نداشت، افزود: مرحوم قهرمانی‌فر تنها کسی در ایران بود که تحقیقاتی را درمورد سینمای چهاربعدی انجام و بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را به راه‌اندازی این صنعت در کشور اختصاص داد.

وی اضافه کرد: اولین فیلم‌ها و انیمیشن‌های این نوآوری در کشور ساخته شده‌اند و امیدواریم به زودی سینمای ۴D در کشور راه‌اندازی شود و مدال افتخار آن بر سینه انجمن سینمای جوانان ایران زده شود.

در ادامه مراسم همسر مرحوم قهرمانی‌فر ضمن تشکر از مسئولان انجمن در برگزاری این مراسم گفت: زبانم برای صحبت کردن از او قاصر است، خیلی زود از میان ما رفت و کارهای زیادی داشت که نتوانست به اتمام برساند.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن به همسر و دختر آن مرحوم اعطا شد.

در بخش دوم اولین جلسه از سری جدید سینما آینده، مخاطبان به تماشای فیلم‌های «دختری در میان اتاق» (کریم لک‌زاده)، «غلامرضا» (مصطفی امامی)، «شکستنی است» و «زمان قرض گرفته شده» (لوهامولهاج، اندرو کاتس) نشستند.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *