جستجو

امید شمس، جشنواره فیلم کوتاه تهران را فضایی برای دیده شدن آثار این حوزه دانست و گفت: این جشنواره از آغاز تاکنون توانسته انگیزه مهمی برای هنرمندان حوزه فیلم کوتاه ایجاد کند.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، امید شمس، کارگردان فیلم کوتاه «شب تولد»، جشنواره فیلم کوتاه تهران را عامل مهمی برای افزایش انگیزه هنرمندان این حوزه دانست و در این باره گفت: این رویداد از آغاز تاکنون توانسته انگیزه مهمی برای هنرمندان حوزه فیلم کوتاه ایجاد کند زیرا به واسطه فضایی که ایجاد کرده، امکان دیده شدن بسیاری از استعدادهای این بخش فراهم شده است.

او افزود: من از سال ۸۹ که جشنواره فیلم کوتاه تهران در سینما آزادی برگزار شد، آرزو داشتم که در این جشنواره حضور داشته باشم. در واقع این جشنواره برای من انگیزه‌ای شد تا فیلم کوتاه بسازم و اکران فیلم در این جشنواره یکی از آرزوهای من بود چراکه این جشنواره مخاطبان گسترده و علاقه‌مندی دارد که برای یک فیلم‌ساز بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل در دو دوره گذشته آن حضور داشتم و امسال نیز برای شرکت در این جشنواره اقدام کرده‌ام.

کارگردان فیلم کوتاه «گذر» ادامه داد: به نظرم جشنواره فیلم کوتاه تهران هر سال حرکتی رو به جلو داشته است و به همین دلیل حضور در این جشنواره برای من لذت‌بخش است و خاطرات جذاب بسیاری به دنبال دارد.

شمس جشنواره فیلم کوتاه تهران را بزرگ‌ترین و بهترین رویداد این عرصه دانست و تصریح کرد: به نظر من این جشنواره مهم‌ترین رویداد این حوزه به شمار می‌رود که امکان اکران آثار خوب در بخش فیلم کوتاه را فراهم کرده است.

او استقبال از این رویداد را بسیار گسترده خواند و گفت: سال گذشته مخاطبان این رویداد به حدی زیاد بود که در برخی سانس‌ها آثار هم‌زمان در دو سالن اکران می‌شد و این بسیار اتفاق هیجان‌انگیزی برای یک فیلم‌ساز به شمار می‌رود.

این کارگردان فیلم کوتاه تأکید کرد: گستردگی بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کوتاه تهران، سبب شده تا تمام رویدادهای این حوزه پوشش داده شود و آثار هنرمندان در بخش‌های مختلف و در هر ژانری امکان حضور پیدا کنند این در حالی است که حتی در برخی جشنواره‌های خارجی نیز چنین گستردگی وجود ندارد.

شمس این جشنواره را در دیده شدن، فیلم کوتاه مؤثر دانست و گفت: به طور حتم جشنواره فیلم کوتاه تهران، در میزان دیده شدن آثار بسیار مؤثر است و امکان تحلیل و نقد حرفه‌ای هنرمندان را فراهم می‌آورد. زیرا در حالت عادی امکان تعامل و گردهمایی هنرمندان عرصه فیلم کوتاه در راستای نقد و بررسی آثار وجود ندارد که به لطف این جشنواره چنین امکانی فراهم شده است.

او ادامه داد: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران در سطح بین‌المللی نیز توانسته جایگاه قابل توجهی به دست آورد و تا جایی که من در جشنواره «کلرمون» فرانسه نیز متوجه شدم بسیاری از هنرمندان این رویداد را به خوبی می‌شناسند و برای حضور در آن تلاش می‌کنند.

این هنرمند تصریح کرد: به طور حتم جشنواره فیلم کوتاه تهران، هر ساله توانسته بر تجربیات خود بیافزاید و برگزاری سی و پنجمین دوره این رویداد بیانگر میزان پایداری و اهمیت آن است.

شمس افزود: تا پیش از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران، این حوزه جایی برای دیده شدن نداشت اما با شکل‌گیری این رویداد بستری فراهم شد که به واسطه آن هنرمندان این عرصه امکان دیده شدن پیدا کردند.

او با اشاره به اهمیت محل برگزاری این جشنواره، گفت: مکان برگزاری جشنواره یکی از مهم‌ترین عوامل است که امیدوارم امسال نیز در مورد آن فکری اصولی شود. البته ناگفته نماند که مکان جشنواره و کیفیت آثار هر ساله رشد قابل توجهی داشته است به نحوی که می‌توان گفت در این بخش پیشرفت مثبتی را شاهد بوده‌ایم.

این کارگردان از حضور فیلم «قرار» در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: «قرار» اثری ۲۰ دقیقه‌ای است که فیلم‌نامه آن را خودم نوشته‌ام و ساخت آن را به تازگی تمام کردم.

شمس درباره موضوع این اثر توضیح داد: این اثر به دیدار دو مرد در یک شب سرد می‌پردازد که قرار است فردی را به قتل برسانند.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

فراخوان این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *