جستجو

مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند در نشست خبری پنجاه وهشتمین جشنواره سینمای جوان «اروند» گفت: حمایت‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند به جوانانی که دغدغه فرهنگی و هنری دارند، هرسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست خبری پنجاه وهشتمین جشنواره سینمای جوان «اروند» چهارشنبه ۲۹آذرماه در محل موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار شد.

در این نشست رسانه‌ای همایون قنواتی، مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند با اشاره به کیفیت آثار رسیده در این جشنواره گفت: آثار رسیده نشان از پیشی گرفتن جوانان فیلم‌ساز از پیش‌کسوتان عرصه فیلم‌سازی دارد.
وی ادامه داد: نگاه متفاوت جوانان فیلم‌ساز به مسائل پیرامون کشور و جامعه اطراف آنها و نوع پرداخت به موضوعات مدنظر بسیار قابل تحسین است.
مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص حمایت‌های این سازمان از گروه‌های هنری در منطقه گفت: به موازات اعلام برگزاری جشنواره، فراخوان حمایتی جهت ساخت فیلم‌هایی که فیلم‌سازان توانایی مالی برای تولیدشان نداشتند، اعلام شد ودر این راستا از میان فیلمنامه‌های رسیده به انجمن سینمای جوانان بهترین‌ها انتخاب و تولید شد که در این جشنواره نیز حضور دارند.
وی افزود: حمایت‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند از جوانانی که دغدغه فرهنگی و هنری دارند، هرسال افزایش خواهد یافت.
قنواتی با اشاره به حضور بسیاری از فیلم‌سازان و اساتید در طول برگزاری پنجاه وهشتمین جشنواره سینمای جوان گفت: قطعاً در طول مدت زمان حضور اساتید، چند ورک‌شاپ و کارگاه عملی با موضوعات فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد.


مجید عیدان مدیر اجرایی پنجاه وهشتمین جشنواره سینمای جوان «اروند» نیز دراین نشست گفت: متمرکز بودن محل نمایش فیلم‌های جشنواره، نمایشگاه عکس و نقد و بررسی فیلمنامه‌های منتخب از ویژگی‌های مهم این جشنواره است.
وی برگزاری چهارمین دوره «دانش افزایی مربیان» را از برنامه‌های دیگر این رویداد هنری عنوان کرد.
مدیر انجمن سینمای جوانان آبادان  در مورد نشست‌های تخصصی جشنواره اروند بیان کرد: در این جشنواره نشست‌های:  بازنگری در عناصر سینما با تمرکز بر فیلم کوتاه با حضور مجید برزگر، از عکاسی به سینما (فیلم سازی یک نفره) با حضور سیف‌ا… صمدیان، ارزش‌های بصری و عوامل مؤثر در انتخاب عکس با حضور مجید ناگهی برگزار می‌‌شود. همچنین کارگاه فیلمنامه‌نویسی تحت عنوان تحلیل ساختار و عناصر مشترک داستان و فیلم نامه کوتاه طی ۲ روز با حضور داریوش غریب‌زاده برپا خواهد شد.
مدیر اجرایی جشنواره اروند افزود: در این دوره در بخش فیلم ۶۴ اثر، در بخش عکس ۴۸ تک‌عکس و ۳ مجموعه‌عکس ودر بخش فیلمنامه ۱۸ اثر باهم رقابت خواهند کرد.

پنجاه وهشتمین جشنواره سینمای جوان «اروند» با حضور هنرمندان ۱۰ استان کشور، از سوم تا ششم دی‌ماه در منطقه آزاد اروند (سینما مهرآبادان) برگزار خواهد شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *