جستجو

شهرزاد دادگر گفت: استعدادهای بسیاری در حوزه فیلم کوتاه وجود دارد که چشم انتظار حمایت و تامین بودجه برای فیلمسازی هستند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، شهرزاد دادگر که در دوره سی و دوم جشنواره فیلم کوتاه تهران با فیلم «پانصدمثقال طلا» شرکت داشته این جشنواره را یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم کوتاه ایران می داند.

او که به دلیل فراهم نشدن نسخه نهایی فیلم خود نتوانسته است در سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شرکت کند درباره اینکه این جشنواره تا چه اندازه توانسته است به ارتقای جریان فیلم کوتاه کمک می کند گفت: گرچه جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصت دیده شدن فیلم های کوتاه را ایجاد کرده است، اما در بخش ارتباط با فیلمسازان ساماندهی دقیقی وجود ندارد. به نظرم برگزاری جلساتی با محوریت آشنایی فیلمسازان با یکدیگر و تبادل تجربه می تواند جریان ساز باشد.

دادگر درباره اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران تا چه اندازه در طی دوره های گذشته توانسته ماهیت بین المللی به خود بگیرد و چه تفاوتی با نمونه های خارجی خود دارد گفت: ماهیت بین المللی تنها نمایش فیلم های کوتاه خارجی در بخش بین الملل و دعوت از سفیران کشورها برای حضور در اختتامیه نیست. بلکه مهیا ساختن امکان حضور فیلمسازان غیر ایرانی در جشنواره و دعوت از داوران غیر ایرانی و پخش کننده‌های بین المللی می تواند تاثیر به سزایی در شکل گیری بیشتر ماهیت بین المللی این جشنواره داشته داشته باشد که خوشبختانه در دوره های اخیر تا اندازه ای محقق شده است.

این فیلمساز در مورد اینکه چقدر در طول سال سینمای کوتاه را پیگیری می کند بیان کرد: با توجه به فعالیتم در مدرسه فیلسازی هیلاج و حمایت از فیلمسازان فارغ التحصیل این مجموعه برای ساخت فیلم ارتباط روزانه‌ای با سینمای کوتاه دارم و جدا از آن پی گیر سینمای کوتاه جهان از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز هستم.

کارگردان فیلم «پانصدمثقال طلا» در خصوص اینکه سینمای کوتاه ایران تا چه اندازه توانسته است بر اساس فاکتورهای جهانی پیش رود افزود: فیلم های کوتاه ما از نظر کیفی و کمی استاندارد هستند. به عنوان یک فیلمساز که حضور مداوم در تولید فیلم کوتاه دارم می توانم اذعان کنم که با وجود مشکلات مالی و تامین بودجه متاسفانه روند رشد فیلمسازان کند پیش می رود. به این دلیل که حمایت مالی از تولید کم است و در نهایت استعدادهای بسیاری در انتظار تامین بودجه هستند.

وی درباره وجود ظرفیت تبادل سینمایی در فیلم کوتاه گفت: این ظرفیت سینمایی کاملا در حوزه فیلم کوتاه وجود دارد. با علم به این که مدیریت و ساماندهی ارتباطات با جشنواره‌ها و فضاهای جهانی سینمای کوتاه کاملا مشخص و دقیق است، حال بهره گیری از اعتبار جهانی سینمای ایران در جهت ارتقای روابط بین جشنواره‌ای می تواند مثمرثمر باشد.

دادگر با انتقاد از فرصت اندک نمایش فیلم های کوتاه در سینما و تلویزیون گفت: افزایش تعداد سانس های پخش فیلم کوتاه در گروه هنر و تجربه و اختصاص بخشی از برنامه‌های سینمایی تلویزیون به نمایش فیلم کوتاه می تواند کمک بسزایی به دیده شدن سینمای کوتاه کند.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *