جستجو

کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در هفته گذشته  ۲ نشست عکاسی و یک نمایشگاه عکاسی گروهی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ،نشست تخصصی عکاسی با حضور« مهرداد افسری» روز چهارشنبه ۴ مردادماه در سالن اجتماعات نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد.

مهردادافسری عکاس، مستندساز و ویدیوآرتیست متولد ۱۳۵۶ در شهرستان‌خوی است. او مدرک کارشناسی عکاسی را در سال ۱۳۷۹ و کارشناسی ارشد عکاسی خود را در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد. افسری۱۴ سال سابقه تدریس در دانشگاه‌های هنر دارد و عضو افتخاری انجمن هنرمندان ایران است. وی از سال ۱۳۷۹ تاکنون ۱۴ نمایشگاه انفرادی در گالری‌های داخلی و خارجی برپاکرده و داوری و سخنرانی جشنواره‌های متعدد هنری داخلی و خارجی و نمایشگاه‌گردانی چندین نمایشگاه از دیگر فعالیت‌های اوست. آثارافسری در نشریات متعدد داخلی و بین‌المللی به چاپ رسیده است. از کتاب‌های او می‌توان به «هر آنچه که دیگر نیست» و مجموعه «چشم ۳۸» انتشارات ماه ریز اشاره کرد. آثار این عکاس ایرانی در موزه‌ها و مجموعه‌های متعددی نگهداری می‌شود.

عکاسی و روایت در اصفهان

 دومین کارگاه «عکاسی و روایت» با حضور «مریم کاظم‌زاده» در اصفهان برگزار شد.

کانون عکس انجمن سینمای جوانان استان اصفهان در ادامه همکاری با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در راستای برگزاری مسابقه ملی عکس«روح‌الله»دومین کارگاه عکاسی و روایت را  پنج‌شنبه ۵مردادماه با حضور مریم کاظم‌زاده  برگزار کرد.

مسابقه عکس روح الله با هدف خلق، ایده‌پردازی و کشف نگاه‌های نو و ماندگار با محوریت روایت شخصیت حضرت امام خمینی (ره) با رویکرد هنری برگزار خواهد شد.مریم کاظم‌زاده متولد ۱۳۳۵، یکی از شناخته‌شده‌ترین عکاسان جنگ و انقلاب است.سوابق اجرایی وهنری او عبارت است از:

–  اشتغال در روزنامه انقلاب اسلامی از فروردین ۱۳۵۸ تا آذرماه ۱۳۵۹

– انجام عکاسی به شیوه آزاد هم‌زمان با شرکت در چندین منطقه عملیاتی از نیمه دوم سال ۱۳۶۱
– حضور در منطقه عملیاتی سر پل ذهاب به‌عنوان بهدار در بیمارستان پادگان ابوذر، سال ۱۳۶۱
 – اشتغال در بخش امور بین‌الملل سفارت ایران در هندوستان، دهلی‌نو-۱۳۶۱
– فعالیت به‌عنوان گزارشگر در تحریریه نشریه زن روز، سال ۱۳۶۲
 – اشتغال در واحد تحریریه و قسمت گزارش روز و سرویس اجتماعی روزنامه کیهان- ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۸۴ و عضو هیئت تحریریه مجله بهداشت زنان

همین حوالی در اصفهان

برپایه این گزارش،کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در انتهای هفته پرکار خود نمایشگاه گروهی عکس‌های تلفن همراه تحت عنوان «همین حوالی ۲» را برپا کرد .

 این نمایشگاه به کیوریتوری مهدی ناظری در ۶ مرداد  افتتاح شد. در دوره اول نمایشگاه که در سال ۹۵ برگزار شد، آثار ۴ جوان مستعد درزمینه عکاسی با تلفن‌همراه به نام‌های مهدی دادی‌زاده، حسین پیغامی، مجید فیروزی و کیومرث خوش‌صفت به انتخاب آثار و نمایشگاه‌گردانی مهدی ناظری به نمایش عموم درآمد. مهدی ناظری در سال ۹۶ تصمیم به گسترش این نمایشگاه سالیانه گرفت و تعداد هنرمندان را در این نمایشگاه افزایش داد. در نمایشگاه همین حوالی ۲ آثار شانزده عکاس به نمایش گذاشته می‌شود. در این رویداد هنری از عکاسان مطرح کشور از جمله: مجید سعیدی، رومین محتشم، شادی قدیریان، جلال شمس‌آذران، مهدی رضوی، صادق سوری، سیوا شهباز، میلاد صفابخش، مهران مافی‌بردبار، الناز امینی، خشایار جوانمردی، بهاره محمدیان، امیررضا دهقانی، مهدی دادی‌زاده، محمدهادی دادی‌زاده و کیومرث خوش‌صفت نیز به‌عنوان هنرمند دعوت به همکاری شده است.

این نمایشگاه  ۶ الی ۱۱ مردادماه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در گالری «اکنون» واقع در خیابان خاقانی،کوچه افشین ۱۴،بن‌بست حریر،شماره ۹ برپاست.  

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *