جستجو

نخستین جلسه دفاع از فیلمنامه برای دریافت بودجه شورای تولید استانی انجمن سینمای جوانان در دفتر شیراز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نخستین جلسه پیچینگ شورای استانی تولید فیلم کوتاه کشور که به‌معنای ساز و کار دفاع از فیلمنامه در حداقل زمان برای اختصاص بودجه است، با همت انجمن سینمای جوانان فارس در شیراز برگزار شد.

شیوه پیچینگ از جدیدترین روش‌های موجود برای تولید فیلم است که در آن فیلمسازان پس از مشاوره با کارشناسان به دفاع از طرح خود می‌پردازند و درصورت پذیرش برای ساخت آن از انجمن سینمای جوان بودجه دریافت می‌کنند.

در این برنامه که شامگاه چهارشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری هنرشهر آفتاب شیراز برگزار شد، گروه پنج نفره داوری متشکل از محمدرضا حق نگهدار، نادعلی شجاعی، سهیل امیر شریفی، لیلی گله داران و کریم لک‌زاده به بررسی چهار فیلمنامه پرداختند.

فیلمنامه‌های نشانی از نگین امین‌زاده، بازاریاب اثر فرزاد قبادی نژاد، زنده باد کنترل از آزاده مسیح‌زاده و بیهوشی به قلم غلامرضا یزدانی در نخستین برنامه پیچینگ شیراز دفاع شدند.

داوران پس از شنیدن دفاع کارگردانان با ارائه پیشنهادها و پرسش‌هایی طرح را پخته‌تر کردند و در نهایت برای برگزیدن فیلمنامه‌های شایسته دریافت هزینه تولید به شور نشستند.

علیرضا توکل رئیس انجمن سینمای جوان فارس در حاشیه این برنامه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: در این مرحله، پذیرش در دو گام انجام می‌شود و فیلمنامه‌های فیلمسازان هر استان در ابتدا با بارگذاری در پرتال سینمای جوان، در یک مرحله به صورت آنلاین توسط شورای تولید بررسی و امتیازدهی می‌شود و فیلمنامه‌هایی که حدنصاب امتیاز را برای مرحله دوم کسب می‌کنند به صورت حضوری به دفاع از طرح خود در زمانی معین می‌پردازند.

توکل ادامه داد: بعد از دفاع، شورا وارد گفت وگو و تصمیم‌گیری می‌شود و پس از آن فیلمنامه‌های مصوب از حمایت مالی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه فیلمنامه‌ها در بخش حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بررسی می‌شوند، ابراز داشت: سقف هزینه‌های پرداختی برای فیلمنامه‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای متفاوت است که با توجه به برآورد فیلمساز و تشخیص شورا ارائه می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان فارس بیان کرد: در استان فارس مجموعاً ۲۲۰ میلیون تومان برای حمایت از تولید در سال جاری در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود ۶ تا ۹ جلسه دیگر پیچینگ برگزار شود.

توکل با بیان اینکه در هر جلسه ممکن است بیش از یک فیلم نظر هیات داوران را جلب کند و اعلام تعداد آثار پذیرفته‌شده بر عهده رای داوران است، مهم‌ترین نکته این است که فیلمساز بتواند شورای تولید را از لحاظ فرم و تکنیک مجاب کند و توانایی خود را برای ساخت موفق فیلمنامه نشان دهد.

وی افزود: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های الگو برای طرح پیچینگ مشخص شده است و این، اولین جلسه کشوری بود که در شیراز برگزار شد که همزمان از طریق اسکایپ توسط شورای عالی تولید کشور و مدیران انجمن سینمای جوان نیز رصد شد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *