جستجو

رمضان‌علی حیدری‌خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور به همراه سیدحسین سیدی مدیر عملکرد سازمان امور سینمای و سمعی و بصری  از  دفترانجمن سینمای جوانان استان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجشنبه ۲۰ تیرماه رمضان‌علی حیدری‌خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور به همراه سید حسین سیدی،  مدیر عملکرد سازمان امور سینمای و سمعی و بصری پس از بازدید از سینماهای فعال و غیرفعال اردبیل با حضور در دفترانجمن سینمای جوانان استان اردبیل حضور یافته و از انجمن سینمای جوانان استان اردبیل بازدید کردند در این جمع که صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و حبیب فتحی نایب رئیس شورای شهر غریب منوچهری، معاون هنری، حمید اسکندری،  مسئول امور سینمایی و عدالت عزت‌پور، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  و تنی چند از فیلم‌سازان استان حضور داشتند، حیدری‌خلیلی بعد از توضیحات و ارائه عملکرد  انجمن توسط میردولت موسوی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل اظهار کرد ضمن ابراز رضایت از عملکر دففتر اردبیل از تلاش‌های مدیر این دفتر تقدیر نمود و افزود : به باور ما انجمن سینمای جوانان استان‌ها یک واحد اداری نیست بلکه یک مرکز فرهنگی، توان و ظرفیت فرهنگی است، توانی که می‌تواند سبب معرفی مزیت‌های استان باشد، توانی که می‌تواند خودش به مزیت های استان اضافه کند .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور خطاب به هنرمندان حاضر در این نشست دوستانه ادامه داد : بیان تصویری، پرنفوذترین ابزاری است که در اختیار شما است و باید از آن بهره بگیرید تا قابلیت‌ها و استعدادهایش را معرفی کند .

وی اضافه کرد : حوزه سینما و تصویر حرف نخست را در بیان مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌زند بنابراین دور از انصاف و انتظار من بود که به دفتر انجمن اردبیل کم توجهی شود . کارنامه انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از کارنامه‌های بی‌نظیر انجمن سینمای جوانان کشور است .

حیدری خلیلی ضمن تأکید براین که هزینه ها باید صرف پشتیبانی فرهنگی از فیلم‌سازان استان شود ، تصریح کرد : تقاضای ما از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان این است که یکی ازفضاهای موجود خود را برای استقرار انجمن سینمای جوانان اردبیل در نظر بگیرد، ما نیز در تهران منابعِ در اختیارِ خود را به لحاظ درجه اعتباری صرف فعالیت‌های  فرهنگی خواهیم کرد .

وی اذعان کرد : یکی ازکلان ‌برنامه‌های وزارتخانه عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی است از این رو دلیل حضور سازمان سینمایی در اردبیل، برقراری عدالت فرهنگی است و هم ‌زبان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد دارد شعار ایران تهران نیست را عملی کند .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور اظهارکرد : سیاستی که ما در سازمان سینمایی داشتیم این بود که انجمن سینمای جوانان استان ها روی پای خودش بایستد، درسطح فعالیت‌های استانی مستقل باشد و در حوزه خط‌مشی و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری، پیرو انجمن مرکز باشد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل درمجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهارکرد: کاش همه مسئولان ما در ۴۰ سال گذشته به این باور عملی می‌رسیدند که همه ایران فقط تهران نیست.

وی افزود : انجمن سینمای جوانان استان اردبیل هم هنرآموزان بسیار مستعدی دارد و هم تهیه‌کنندگان و فیلمسازان علاقه‌مندی در اردبیل وجود دارد، برنامه‌ها و تولیدات امسال و بیلان کار سالهای گذشته هم مبیّن این است که هنرمندان انجمن اردبیل پای کار هستند و انجمن با مبلغ کمکی بسیار ناچیزی به تولید آثاری پرداخته که با حضور در عرصه‌های مختلف  ملی و بین المللی باعث افتخار آفرینی برای استان شده‌اند.

 

بدری افزود : هنرمندان ما به لحاظ فیزیکی و تجهیزات و امکانات محروم‌اند که باید از ظرفیت دستگاه‌های استانی استفاده شود و با هم‌افزایی بتوانیم برای حل مشکل فضای فیزیکی استان طی برنامه زمان‌بندی مشخص تسهیلات خوبی بگیریم.

نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدکه این سفر از بُعد تجهیزاتی و امکاناتی کمک‌رسان باشد و ماهم در کنار شما به این مهم کمک خواهیم کرد.

در ادامه حبیب فتحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه با یاری و باور هنرمندان سینمای جوانان استان اردبیل می‌توان در زمینه‌های مختلف اعم از سبک زندگی ایرانی و اسلامی، احیای فرهنگ بومی، حفاظت از محیط زیست و فرهنگ شهر نشینی و …. فرهنگ‌سازی‌ لازم را انجام داد، بر لزوم حمایت مسئولین از هنرمندان این انجمن تاکید کرد .  

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *