جستجو

 

فیلم کوتاه ذبح در ماه آوریل حضور درهفت جشنواره بین‌المللی را درکشورهای روسیه، آمریکا، سوئیس، کامرون، مراکش و انگلستان  تجربه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه ذبح به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و از تولیدات مشترک انجمن سینمای جوانان سنندج و حوزه هنری کردستان، تنها نماینده سینمای کوتاه ایران در پانزدهمین جشنواره کازان روسیه است که از۲۴ الی ۳۰ اپریل (۴ تا ۱۰ اردیبهشت) با ۹ فیلم دیگر از کشورهای: نپال، مالزی، روسیه، قزاقستان، مراکش، مصر، فرانسه، قرقیزستان و آمریکا به رقابت خواهد پرداخت.

جشنواره Art Slope آمریکا نیزششم و هفتم آوریل میزبان هفت فیلم ایرانی است که در این میان فیلم کوتاه «ذبح » نیز در میان آثار راه‌یافته حضور دارد.

این فیلم همچنین توانسته به هشتمین جشنواره «لوگانو» سوئیس راه پیدا کند. هشتمین جشنواره فیلم لوگانو هر ساله در شهری با همین نام در جنوب سوئیس برگزار می‌شود و هر سال موضوع خاص را به عنوان تم اصلی فیلم‌های بخش مسابقه معرفی می‌کند و فیلم‌ها نسبت به این موضوع داوری و معرفی می‌شوند. «ذبح» نمایندگی از ایران در این فستیوال حضور دارد و با فیلم‌هایی از کشورهای: ایتالیا، اسپانیا، اندونزی، سوئیس، بلغارستان، فرانسه، کانادا و آمریکا به رقابت خواهند پرداخت.  هشتمین دوره این جشنواره از ۷ تا ۱۴ آوریل برگزار می‌شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وکراتزه» روسیه نیز فیلم کوتاه ذبح را به عنوان یکی از فیلم‌های راه یافته به این جشنواره انتخاب کرده است. این جشنواره که هفتمین دوره خود را از ۹ تا ۱۴ آوریل برگزار می‌کند، در یکی از شهرهای روسیه به اسم ولگگراد برگزار می‌شود.

در ادامه این حضورهای بین‌المللی، ذبح در دومین جشنواره بین‌المللی دانشجویی «آگادیر» مراکش به نمایش درمی‌آید. این جشنواره که با همت دانشگاه «ابن زهر» برپا شده است، از روزهای ۲۵ تا ۲۷ آوریل در محیط دانشگاه و آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار می‌شود.

همچنین هفتمین دوره جشنواره فیلم بافوسام که در شهری با همین نام در کامرون برگزار می‌شود نیز از فیلم کوتاه ذبح و عوامل این فیلم دعوت کرده که در این جشنواره حضور داشته باشند. هفتمین دوره این جشنواره از ۱۰ تا ۱۳ آوریل در شهر بافوسام کامرون برگزار می‌شود.

و بالاخره جشنواره فیلم «نیولین» انگلستان نیز فیلم کوتاه ذبح ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور را برای حضور در بخش رقابتی جشنواره انتخاب کرده است. تاریخ برگزاری دومین دوره این جشنواره از ۴ تا ۷ آوریل در شهری با نام نیولین اعلام شده است.

 

فیلم کوتاه ذبح به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور تولید مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان سنندج است که داستان خانواده ای را روایت می‌کند که برای گذران یک زمستان سخت مجبور می‌شوند گاو خود را بفروشند اما پسر خانواده از این اتفاق خوشحال نیست و گاو را فراری می‌دهد.

عوامل فیلم عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: آکو زندکریمی، سامان حسین پور، برنامه ریز و دستیار کارگردان: اشکان ساعدپناه، بازیگران: فریدون حامدی، شب بو سلیمانی، محمد قبادی، سامان عبودی، غفار خالدی، شفیع امینی، فیلمبردار: حامد بقاییان، دستیاران: نوید زارع و آرمان صیدی، صدابردار: محمد توریوریان، دستیار: مبین قادری، طراح و اجرای صحنه و گریم و لباس: ایوب شیخ احمدی، دستیار: امین سنجر بیگی، مدیر تولید: آرمین پور محمد، دستیاران: سامان عبودی و رزگار محمدی و پیام محمدی، تدوین: توفیق امانی، صداگذاری: حسین قورچیان، اصلاح رنگ: علیرضا هدایی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان سنندج و حوزه هنری استان کردستان.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *