جستجو

معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان رضوی گفت: سومین جشنواره فیلم و عکس «تسنیم» از ۲۲ تا ۲۵ دی‌‌ماه در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدرضا محمدی در نشست خبری سومین جشنواره فیلم و عکس «تسنیم» اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هنر فیلم‌سازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب و رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی هنر فیلم‌سازی با محوریت قرآن و عترت و فراهم‌سازی بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه دینی قرآن و معارف اهل بیت(ع) از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

محمدی گفت: از دیگر اهداف برگزاری آن می‌توان به مقابله با ترفندهای دشمن اسلام و قرآن با ارائه تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره معصومین(ع)، استفاده شایسته‌تر از هنر عکس و سینما در اشاعه ارتباطات میان فرهنگی بر مبنای گفت‌وگوی بین ادیان، ترغیب جوانان هنرمندان عکاس فیلم‌ساز به مطالعه و تحقیق و پژوهش در موضوعات قرآنی و سایر موضوعات اشاره کرد.

وی افزود: نخستین جشنواره فیلم و عکس تسنیم در سال ۸۹ در اصفهان برگزار شد، سال ۹۲ دومین جشنواره تسنیم بود که در مشهدمقدس شکل گرفت و سومین جشنواره نیز از هفته آینده آغاز می‌شود، این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار شده که هزار و ۴۴ اثر در سال ۹۶ به ثبت رسیده بود و امسال تعداد آنها به هزار و ۳۱۲ اثر رسید.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به طور جزئی امسال ۴۳۶ فیلم کوتاه، ۲۹۴ فیلمنامه و ۵۸۲ عکس به ثبت رسیده است، ۲۷۲ اثر در بخش داستانی، ۱۰۹ اثر مستند، ۳۴ اثر پویانمایی و ۲۱ اثر تجربی در بخش فیلم کوتاه به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: ۳۴ اثر اقتباسی و ۲۶۰ اثر آزاد نیز در بخش فیلمنامه به ثبت رسیده است، ۴۱۱ تک عکس و ۱۷۱ مجموعه عکس در بخش عکس‌ها ثبت شد، در بخش فیلم محمدرضا باشه آهنگر، داریوش یاری و سعید نجاتی، در بخش فیلمنامه داود رضایی، مهدی بوستانی و ناصر ضمیری و در بخش عکس‌ها، رضا گرجی و ابراهیم بهرامی به عنوان داور فعالیت داشتند.

محمدی اظهار داشت: ۷۰ اثر از مجموعه آثار ارسال شده به جشنواره راه یافت که در بخش فیلم کوتاه متشکل از ۳۶ اثر داستانی، ۱۹ اثر مستند، ۷ اثر تجربی و ۸ اثر پویانمایی بود، در بخش فیلمنامه نیز ۵ اثر اقتباسی و ۱۲ اثر داستانی و همچنین در بخش عکس ۱۱ عکس مجموعه و ۴۹ مجموعه عکس جزو ۷۰ اثر راه یافته به جشنواره بودند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سه فیلمنامه از مشهد و یک فیلمنامه از خراسان رضوی جزو ۱۷ فیلمنامه راه یافته به جشنواره بودند، همچنین از تعداد فیلم‌های کوتاه جشنواره هشت فیلم کوتاه از مشهد و یک فیلم کوتاه از خراسان تأیید شدند، یک خراسانی در مجموعه عکس و هشت خراسانی نیز در تک‌عکس آثار خود را وارد جشنواره کردند.

وی ادامه داد: شنبه ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۰ صبح افتتاحیه آن در باب‌الجواد برگزار شده و پس از سلام به امام رضا (ع) افراد حاضر به سینما مراجعه می‌کنند، اکران نخست از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷، اکران دوم از ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۴۵، اکران سوم از ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و اکران چهارم از ۲۰:۴۵ تا ۲۲:۱۵ صورت می‌پذیرد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: روز یکشنبه اکران پنجم از ۹:۳۰ تا ۱۱ و جلسه نقد و بررسی از ۱۱ تا ۱۱:۴۰ تشکیل می‌شود، پس از آن کارگاه آموزشی از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ شکل می‌گیرد، اکران ششم از ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۴۵، اکران هفتم از ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و اکران هشتم از ۲۰:۴۵ تا ۲۲:۱۵ صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه اکران نهم از ۹:۳۰ تا ۱۱، جلسه نقد و بررسی از ۱۱ تا ۱۱:۴۰، کارگاه آموزشی از ۱۲ تا ۱۳:۳۰ و پس از آن اکران دهم و یازدهم تا ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شوند، کارگاهی نیز با حضور انجمن سینمای مشهد و معاونت آستان قدس رضوی با محوریت موضوعات دینی و اخلاقی برگزار می‌شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *