جستجو

 

نشست خبری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان سروناز دوشنبه ٢٣اردیبهشت‌ با حضور مسئولان ملی و استانی در هنرشهر آفتاب شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست خبری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ظهر دوشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، معاون اداری-‌مالی و مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان، مدیرعامل خانه کتاب ایران، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

صابر سهرابی در این نشست گفت: انجمن سینمای جوان تلاش کرده که رویدادهای در بُعد کشوری و با اهداف ملی را دنبال کند و بالطبع استان‌هایی که توانمندی برگزاری این گونه جشنواره‌ها را دارند، آمادگی خود را به ظهور می‌رسانند. استان فارس هم با وجود هنرمندان سینما می‌تواند پیش‌گام و میزبان خوبی برای این جشنواره‌ها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان برای نخستین بار در بخش سینما ادبیات به طور ملی برگزار خواهد شد و این اتفاق پس از ۲۳ سال با همت انجمن سینمای جوان در استان فارس رقم می‌خورد.

وی ابراز امیدواری کرد که با این رویداد که در شهریورماه در فارس رخ خواهد داد، رویدادهای ملی به این استان سرازیر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با اعلام این‌که این استان شهریورماه میزبان فیلم‌سازان و عکاسان ۱۱ استان کشور است، افزود: در جریان شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان «سروناز» برنامه‌های جنبی در رابطه با فیلم و عکس و کارگاه‌های ادبیات و سینما برگزار خواهد شد.

 

برگزاری جشنوارههای ملی، نمود بارز مهمان نوازی شیرازیهاست

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز در این نشست برگزاری جشنواره‌های ملی را در استان نمود بارز مهمان نوازی شیرازی‌ها عنوان کرد.

احمد احمدی‌زاده عنوان کرد: با توجه به پبشینه فارس در حوزه‌های فرهنگی و مولفه‌هایی مانند علم و ادب جا دارد در رویدادهای ملی که باید جایش در شیراز باشد این رویدادها بیشتر برگزار شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: مردم ما با تاثیرپذیری از پیشینه کهن خود همواره نشان داده‌اند، در برگزاری رویدادهای ملی به ویژه فرهنگی و هنری توانمند هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس  به گوشه‌هایی از مهمان‌نوازی شیرازی ها در نوروز ۹۸ و حادثه سیل شیراز اشاره کرد و در ادامه با توجه به میزبانی جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، گفت: امیدواریم همه دستگاه‌های فرهنگی با این رویداد همکاری لازم داشته باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اعتماد بیشتری به متولیان فرهنگی استان فارس داشته باشد.

وی اعلام آمادگی کرد که همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس مطالبه مردم در برگزاری مطلوب جشنواره همکاری کنند.

 

هشت «سینمامحله» فرهنگسراهای شهرداری در خدمت برنامههای جنبی جشنواره

در ادامه، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از راه‌اندازی ۸ «سینمامحله» در فرهنگسراها خبر داد.

ابراهیم گشتاسبی‌راد با مهم برشمردن برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به میزبانی شیراز، گفت: استعدادهای بزرگی از دل این انجمن برخاستند و کارهای بزرگی تولید کردند که نام ایران را در سینمای دنیا پرآوازه کرد.

وی با بیان اینکه استعدادهای هنری در این رویدادها بروز می‌کند، افزود: ایده پردازی‌ها از میان این فرصت‌هاست که برای کشور فراهم می‌شود.

گشتاسبی‌راد با اهمیت قائل شدن برای عمومیت بخشیدن به تولید توسط جوانان به ویژه در سینما و عکاسی، عنوان کرد: جوانان با هزینه‌های کم البته با ایده‌های ساده آثار بزرگی تولید می‌کنند که می‌تواند برای کشور موجب ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی شود.

به گفته رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، روش‌های آسان برای تولید فیلم از جمله با موبایل موجب رونق جریان تولید می‌شود.

وی از حمایت شهرداری در حوزه شهری و آثار مرتبط با میراث ناملموس شیراز خبر داد و گفت: شهرداری این آمادگی را دارد مکاتب هنری شیراز را در قالب ساخت فیلم کوتاه حمایت کند و جایزه ویژه‌ای در حوزه میراث ملموس به هنرمندان برتر جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اهدا کند.

گشتاسبی‌راد در عین حال، اضافه کرد: پیرامون مهربانی، امید و نشاط اجتماعی ما آمادگی پشتیبانی در تولید فیلم توسط جوانان داریم.

وی اعلام کرد: امسال ۸ سینما محله را در فرهنگسراهای شیراز راه‌اندازی خواهیم کرد و این آمادگی را داریم جلسات نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره منطقه ای «سروناز» را در این سینمامحله‌ها برگزار کنیم.

مدیرعامل خانه کتاب ایران هم به عنوان حامی بخش رقابت آثار اقتباسی جشنواره منطقه‌ای «سروناز»، گفت: هنر شیرازی‌ها مهرورزی است و می‌شود رویداد ملی برای این موضوع تعریف کرد.

نیکنام حسینی‌پور در حوزه سینمای اقتباسی هم گفت: شیراز دارای مکاتب ادبی است و نویسندگان و شعرا و ادبای بزرگی دارد که می‌توانند ظرفیت‌های خوبی برای سینمای اقتباسی باشند.

حسینی‌پور با اشاره به این‌که چند سالی است با همکاری انجمن سینمای جوان ایران در زمینه سینمای اقتباسی همکاری توسط خانه کتاب آغاز گشته، عنوان کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره ملی «سینما ادبیات» را در خانه کتاب دنبال می‌کنیم و این می‌تواند در شیراز به عنوان یک پایگاه در نظر گرفته شود.

مدیرعامل خانه کتاب ایران با بیان اینکه می شود در حوزه ذوق عامه به این وسیله هدایت انجام گیرد، افزود: وظیفه ماست که این ذوق را حمایت کنیم.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه در خصوص برپایی جشنواره ملی «سینما ادبیات» شهرستان‌های فارس هم باید مشارکت داده شوند، اضافه کرد: هم‌زمان در این زمینه فضای استان فارس در شهریورماه فرهنگی باشد.

وی درباره جزییات حمایت از تولیدات اقتباسی که در این جشنواره برگزیده خواهند شد، گفت: در قالب تفاهم نامه‌ای با انجمن سینمای جوان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از برگزیدگان این حوزه در اهدا جوایز و افرادی که در سینمای اقتباسی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

 

در این نشست همچنین از پوستر شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان «سروناز» و نخستین جشنواره ملی سینما ادبیات که توسط استودیو گرافیک سورنا طراحی شده، رونمایی شد.

 

شصت وسومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «سروناز»، شهریورماه امسال به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *