جستجو

هفته فیلم اروپایی در تبریز طی مراسمی با حضورعلاقه‌مندان و تعدادی از مسؤولین فرهنگی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دراین مراسم که دوشنبه۲۹ آبان با حضور دکتر محمدپور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، الکساندر ریگر معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش و رئیس (EUNIC) ایران، کاترینا بالموتی نماینده مؤسسه فرهنگی یونان، مالته مولر کریستنسن معاون سفیر دانمارک، توماس دوکاس معاون سفیر یونان، جیوکو کاچِو رایزن فرهنگی بلغارستان و همچنین طیبه فلکیان مدیر اموراستان‌ها و بهنام وارسته مشاور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان برگزار شد، تنی چند از مهمانان طی سخنانی این رویداد فرهنگی را بااهمیت توصیف کردند.

معاون اجتماعی فرهنگی و هنری شهرداری تبریز درآغاز این مراسم ضمن تبیین پیشینه فرهنگی شهر تبریز، گفت: خرسندیم که در استقبال از رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸شاهد «هفته فیلم کشورهای اروپایی» در تبریز هستیم و امیدواریم که در سال پیش رو با همکاری نهادهای فرهنگی استان شاهد برگزاری هفته فیلم تبریز در کشورهای اروپایی باشیم.

حمیدی  آمادگی مجموعه شهرداری تبریز را برای همراهی با برنامه‌های اجرایی این مناسبت ابراز داشت و از فعالان این عرصه به جهت حفظ، اشاعه و اعتلای هنرسینما  قدردانی کرد.

در ادامه، دکتر محمدپور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ضمن سخنانی، آذربایجان را  منشاء و خاستگاه تحولات بزرگی در زمینه هنر در سطح جهان خواند واز تبریز به‌عنوان اولین شهری که خورشید سینمای ایران از آن طلوع کرده، یاد کرد.

وی تصریح کرد: در تبریز اولین سینمای ایران به شکل امروزی به نام سینما سولی (خورشید) دایر شد که با گنجایش ۱۰۰ نفر هر روز یک نوبت فیلم نمایش می‌داد.

محمدپور ابراز امیدواری کرد سینمای ایران و سینمای آذربایجان و تبریز با برخورداری از سرمایه‌های انسانی برجسته و حرفه‌ای راه توسعه و تکامل را با قوت ادامه ‌دهد و در تعامل با جهان سهم خود را در این عرصه ایفا کند.

این مراسم با سخنرانی الکساندر ریگر معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش و نمایش فیلم‌های: بارسنگین خاطره(اتریش)، آواز(مجارستان)، چاق شدن به روش سالم(بلغارستان)  و قبل از شفق سحرگاهی(اتریش) ادامه یافت.

هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره شامل؛ یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، مجارستان، دانمارک، هلند و اتریش، با همکاری DMC و گروه هنری آریانا از ۲۹آبان‌ماه تا ۲آذرماه از ساعت ۱۸در سینما ناجی شهر تبریز برگزار می‌شود.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *