جستجو

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین رویداد سینمایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام دوم بهمن با حضور هنرمندان ۱۰ استان آغاز بکار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، افشین تحفه‌گر در نشست خبری پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان “مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام” اظهار کرد: این جشنواره دوم بهمن ماه در حرم مطهر و پس از آن در مزار شهید اصغرزاده افتتاح می شود و از ساعت ۱۳:۳۰ اکران فیلم ها و جلسات نقد و بررسی به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران در سه بخش عکس و فیلم کوتاه و فیلمنامه با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

دبیر پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان “مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام” عنوان کرد: همزمان با نامگذاری مشهد ۲۰۱۷ اتفاقات خوبی در زمینه هنر رقم خورد که این جشنواره نخستین رویداد سینمایی همزمان با این نامگذاری است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این مطلب که این استان  دارای پیشینه قوی در زمینه فیلمنامه است، افزود: بسیاری از هنرمندان بنام در سینمای حرفه‌ای و عکاسی از خطه خراسان رضوی هستند به علاوه سینمای جوان در مشهد دارای سابقه کهنی است که در این راستا باید قدردان مدیران این حوزه باشیم.

تحفه‌گر در ادامه گفت: اکران فیلم، نمایشگاه و کارگاه آموزشی عکس، جلسات نقد و بررسی فیلم و کارگاه انیمیشن و … از جمله برنامه‌های پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان “مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام” است.

وی تصریح کرد: هیات انتخاب و داوران بخش فیلم پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای بینالود متشکل از «امیر تاجیک»، «امیرسحرخیز»، «محمدرضا عرب»، «سید محمدصادق جعفری» و «سعید نجاتی» از میان ۴۲۰ فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۵۲ اثر را شایسته رقابت در جشنواره پنجاه و پنجم دانستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: هیات انتخاب از میان ۲۲۶ فیلم داستانی ۲۱ اثر، از بین ۱۰۹ فیلم مستند ۱۵ اثر، از بین ۳۷ فیلم پویانمایی ۸ اثر و از بین ۴۸ فیلم تجربی ۸ اثر را انتخاب کردند.

وی یادآور شد: هیات انتخاب و داوری بخش فیلمنامه پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بینالود “مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام” از میان تعداد ۳۵۳ فیلمنامه رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۳ اثر را برای رقابت در بخش مسابقه برگزیدند که از این تعداد ۱۰  فیلمنامه‌ به بخش آزاد و سه فیلمنامه‌ به بخش اقتباس ادبی تعلق دارد.

تحفه گر گفت: هیات انتخاب بخش عکس نیز از میان ۷۳۴ تک عکس که از ۲۶۶ عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود تعداد ۵۱ عکس را انتخاب کرده‌اند .

وی ادامه داد: همچنین در بخش مجموعه عکس هیات انتخاب از میان ۹۰ مجموعه که از ۹۰ عکاس به دبیرخانه جشنواره رسیده تعداد ۶ مجموعه از ۶ عکاس را منتخب دانستند.

دبیر پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان “مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام” در خصوص اختتامیه جحشنواره اظهار کرد: اختتامیه روز دوشنبه، چهارم بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشا با حضور هنرمندان، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مرتبط و هنرمندان حوزه سینما و عکس از ۱۲ کشور اسلامی برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست خبری از پوستر پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان “مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام” رونمایی شد.

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان “مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام” با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و انجمن سینمای جوانان ایران از تاریخ ۲ تا ۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ در مشهد برگزار می‌شود.

binalood2

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *