جستجو

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم روز دوشنبه هشتم شهریور ماه سال جاری در پردیس سینمایی ملت به نمایش در می آید.

تنازع فیلمی بی کلام است که سعی دارد زندگی حاشیه نشینان شهر و تلاش آن ها را برای بقا به تصویر کشد. طبیعت در این فیلم جایگاه ویژه ای دارد. دریاچه یا رودخانه ای شبیه به باتلاق یکی از شخصیت های محوری داستان است که انسان ها در این میدان طبیعی، توانایی خود را برای ادامه حیات محک می زنند.

اگرچه تنازع به مستند پهلو می زند، اما مستند نیست و بیشتر آن را می توان اثری داستانی حاصل کشف و شهود فیلمساز در فضای ملموس و شناخته شده خود دانست که سرد، چند لایه و تاثیرگذار است. تنازع بیشتر با حواس و رفتارهای حیوانی یا به عبارتی پیش از کلام انسان ها، سر و کار دارد و شخصیت ها در فضای سرد و سکوت کامل با هم رقابت می کنند. این فضا به نوعی بر آن ها سوار است و بیشتر متاثر از محیط هستند تا تاثیرگذار.

بر پایه این گزارش، این فیلم تاکنون در جشنواره هایی داخلی جوایزی مثل مدال افتخار ایسفا برای بهترین کارگردانی فیلم تجربی از  جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تندیس بهترین فیلم کوتاه از نگاه هنروتجربه در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جایزه ویژه هیات داوران در بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران- تندیس و جایزه بهترین کارگردانی سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و تندیس و جایزه بهترین کارگردانی در پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای بینالود نیشابور و جایزه بهترین کارگردانی فیلم های بی کلام تهران را کسب کرده است.

حضور در جشنواره های فیلم کوتاه پورتو، پوسان، فریزا در کوزوو، کورچه روسیه ، جشنواره فیلم های تجربی روسیه ، الچه اسپانیا و کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم های تجربی استکهلم از جمله افتخارات بین المللی این فیلم است.

عوامل فیلم کوتاه «تنازع» عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: مسعود حاتمی، تصویربردار: محمد حدادی، تدوین: حمید نجفی راد ، تهیه‌کننده: مجید برزگر ، مدیر تولید: میلاد حاتمی، دستیار کارگردان: عطا مهراد، طراح صحنه و لباس: مسعود حاتمی، بازیگران سیروس قلی پور پرهام دلداده مسعود حاتمی، دستیار تصویربردار: احمد مکاری، صدابردار آرش انتظامی، صداگذار: حمید نجفی راد، گریم: شقایق موسوی، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فتوره چیان، جلوه‌های ویژه بصری: علی بهادری، جلوهای ویژه میدانی: سینا رستمی،

این فیلم که یکی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تهران است روز دوشنبه ۸ شهریور در پاتوق فیلم کوتاه به نمایش درخواهد آمد.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *