جستجو

در سومین روز از هفته فیلم اروپایی در تبریز که انجمن سینمای جوانان ایران با مشارکت شبکه مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران برگزار می‌کند، ۲ فیلم بلند اکران می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در روز سوم هفته فیلم‌ اروپایی در تبریز، مخاطبان به تماشای ۲ فیلم بلند از دانمارک و لهستان خواهند نشست.

در فیلم بلند «ساعت گربه وحشی» به‌کارگردانی سورن کراویاکوبسِن، محصول دانمارک، «لیسبث» دانشمند جوانی‌ است که  پس از کشتن یک زوج سال‌خورده به یک مرکز روانی امنیتی فرستاده شده است. او درحال پریشان‌گویی درباره خداوند، دست به خودکشی می‌زند و ناامیدانه به یک کشیش به‌نام «هلن» نزدیک می‌شود و از او کمک می‌خواهد. آن‌دو سفری تکان‌دهنده و عمیق را در ذهن بیمار مرد جوان آغاز می‌کنند.

«گردآورنده» به‌کارگردانی فیلیکس فالک، محصول لهستان، داستان تحصیلدار بی‌رحم یک کارخانه مدرن و پساصنعتی در سرزمینی پُر از بدبختی و بی‌کاری است؛ مشاغل خوب بسیار دارد اما بابت آن‌ها قدردان نیست؛ تا این‌که اتفاقاتی می‌افتد… .

این فیلم برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر مرد از آکادمی فیلم لهستان است.

هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره شامل؛ یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، مجارستان، دانمارک، هلند و اتریش، با همکاری DMC و گروه هنری آریانا از ۲۹آبان‌ماه تا ۲آذرماه از ساعت ۱۸در سینما ناجی شهر تبریز برگزار می‌شود.

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *