جستجو

یوسف یزدانی نویسنده و فیلم‌ساز اردبیلی و عضو شورای تولید دفتر اردبیل درخصوص برگزاری شصت ویکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان درمشگین‌شهرگفت:

هر جشنواره‌ای گردهم‌آیی بزرگ هنرمندان محسوب می‌شود که آثارِ تلخیص شده‌ی هم را به تماشا می‌نشینند. اما جشنواره‌ی منطقه‌ای، خصوصیات دیگری هم دارد که آن را متمایز از دیگر جشنواره ها کرده است که اصلی‌ترین آن، آشنایی با فرهنگ، تاریخ، تمدن، جغرافیا و شیوه‌ی زندگیِ مردمان همان منطقه است.

یزدانی که علاوه بر فیلم‌سازی کارنامه برجسته‌ای در بازیگری فیلم‌های سینمایی و کوتاه دارد، افزود: 

مشگین‌شهر، به عنوان یکی از شهرستان‌های تاریخی اردبیل، میزبان جشنواره‌ی منطقه‌ای فلیم کوتاه است. شهری پر از رمز و راز و اسرار ناگفته و آثار تاریخی منحصر به فرد. شهری با جغرافیا و محیط بکری که بی‌شک هر فیلم‌سازِ متفاوت و دگراندیش را وسوسه می‌کند تا بهره‌مند از این همه ایده‌های نو و سوژه‌های متفاوت شود. هم‌چنان که زنده‌یاد غلامحسین ساعدی، نمایش‌نامه‌ی «چوب به دستان ورزیل» را از واقعیت‌های همین منطقه، و از روستای «ورزیل» در نزدیکی مشگین‌شهر الهام گرفته و نوشته است.

نویسنده کتاب‌های «خفته در تنگنا»، «از پس فردا تا دیروز» و «بابک بیات؛ آخرین نت‌ها» ادامه داد:  

شصت و یکمین جشنواره‌ی منطقه‌ای سینمای جوان، نه تنها فرصتی برای تجمع فیلمنامه‌نویسان، فیلم‌سازان و عکاسان فراهم می‌آورد، بلکه موقعیتی برای تماشای تازه‌ترین آثار دوستان فیلم‌ساز و عکاس است و البته دورهمی خاطره‌انگیز اهالی اندیشه و هنر برای تبادل نظرات و دیدگاه‌های خود درباره‌ی فیلم کوتاه، ایده‌ها، سوژه‌ها و آشنایی با جهان بصری دوستان دیگر به حساب می‌آید؛ موقعیتی که می‌تواند تاثیر به‌سزایی در بالا بردن کیفی تازه‌ترین ساخته‌های تک‌تک دوستان داشته باشد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *