جستجو

ستاد اجرایی پنجاه ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان، در نشستی با حضور شهردار، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و شماری از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان تشکیل جلسه و بربرگزاری هر چه بهتر و باشکوه این رخداد در اسفندماه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره منطقه‌ای سینمای‌جوان‌کاشان، در این نشست که در ساختمان ستاد مرکزی جشنواره برگزار شد،  علاوه بر ابریشمی‌راد  «شهردار»  و قپانی‌پور«معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، شهردار قمصر، نمایندگانی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ، دفتر انجمن سینمای جوانان کاشان، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، واحد مرکزی خبر صدا و سیما، نیروی انتظامی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست محمد سرجه‌پیما و مهدی رضوی‌زاده «مدیر اجرایی و رییس ستاد جشنواره» در سخنانی جداگانه به تشریح ابعاد مختلف پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان پرداختند.

سپس سعید ابریشمی‌راد «شهردار کاشان» با اشاره به اینکه جشنواره پنجاه و نهم سینمای جوان در اصل متعلق به اهالی هنر و فرهنگ است، گفت: شهرداری از آن جا که فرهنگ و هنر را به عنوان دو بال حرکت متوازن و عقلانی شهر به سوی توسعه می‌داند و بر آن باور دارد،  بخش بزرگی از مسؤلیت اجرایی جشنواره را پذیرفته است و اصرار دارد که این جشنواره نه فقط یک رقابت هنری، که بستری برای درگیر شدن اذهان توده مردم به سمت یک رخداد فرهنگی و همچنین عاملی برای تعاملات و همگرایی عموم نهادهای دولتی و شهری با طیف‌های مختلف مردم از جمله هنرمندان باشد.

وی فرهنگ را عامل، مَطلع و سرآغاز روند توسعه دانست و افزود: آنچه به رفتار و کردار و کنش شهروندان در هر جامعه‌ای به شکل هنجار شکل و قوام می‌بخشد، فرهنگ است و در حقیقت آنچه از شهروندان یک جامعه سر می‌زند، نشان می‌دهد در آن جامعه چه فرهنگی حکم‌فرماست.

شهردار کاشان، فرهنگ هر جامعه را زاییده گذر هزار ساله ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه دانست و یادآور شد:  گذشت زمان و تغییرات سریع در سبک زندگی از یک سو هم باعث رشد جوامع می‌شود و هم آسیب‌ها و خسارت‌هایی را به لحاظ گسست نسل‌ها از یکدیگر و در نتیجه تأثیر بعضأ منفی بر سنت‌ها، آداب و هنجارهای کهن بر جامعه تحمیل می‌کند.

ابریشمی‌راد  هنر را از ابزارهای مهم کاهش آسیب‌های سرعت توسعه و گسست بین نسل‌ها دانست و افزود: انتقال درست مفاهیم فرهنگی و هنجارهای بومی پذیرفته شده اگر با زبان هنر و بر اساس مطالعه به نسل‌های امروزی و بعدی منتقل شوند، تا سالیان دراز دارای ماندگاری هستند و هرگاه نهادهای حکومتی و اجرایی با همراهی و مشارکت مردم و متناسب با شرایط روز نسبت به استفاده از ابزار مختلف هنر مانند فیلم، موسیقی، خوشنویسی، تئاتر و .. برای انتقال و تحکیم مبانی فرهنگ اقدام کرده‌اند، در آن برهه تاریخی شاهد ثمرات درخشان و مبارکی بوده‌ایم.

قپانی‌پور «معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان» نیز در این نشست با تأکید بر حمایت نهاد ارشد نمایندگی دولت در شهرستان از قشر جوان و هنرمند گفت: فرمانداری کاشان علی‌رغم همه فراز و نشیب‌های خاص موجود فرهنگ اجتماعی در شهرستان، دست از حمایت از هنرمندان به ویژه جوان برنداشته و در برهه پیش رو و میزبانی کاشان از پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان نیز یاری‌گر عوامل اصلی برگزاری این رویداد ملی خواهد بود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *