جستجو

مدیراجرایی جشنواره «شبدیز» هماهنگی ادارات و سازمان‌های فرهنگی  شرط ماندگاری این رخداد فرهنگی در کرمانشاه خواند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، کامران رضایی مدیر اجرایی شصت و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان«شبدیز» در گفت‌وگویی بر لزوم همکاری بیشتر ادارات و سازمان‌های فرهنگی کرمانشاه در برگزاری این رویداد فرهنگی تأکید کرد. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

         هنرمندان یازده استان کشور در جشنوار «شبدیز» کرمانشاه درحال رقابت هستند. آیا آماری از پراکندگی جغرافیایی فیلمسازان حاضر در این دوره در دست هست؟ وسهم استان کرمانشاه که خاستگاه بسیاری از چهره های مطرح سینمای کوتاه ایران هست در جشنواره «شبدیز»  چقدر است و آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

امسال با توجه به اینکه تهران هم جزو منطقه «شبدیز» بود، آمار بالا را این دوستان از آن خود کردند که البته طبیعی هم هست. به دلایل مختلف فیلمسازان شهرستاتی ترجیح میدهند ادامه کار حرفه‌ای خود را در تهران پیگیری کنند و عملا خیلی از دوستانی که از تهران تشریف آورده‌اند، اصالتا اهل شهرهای دیگر و از جمله کرمانشاه هستند.  در مورد آثار حاضر در جشنواره که دوستان مقیم استان تولید کرده‌اند، تقریبا در تمامی بخش‌ها کرمانشاه نماینده دارد و این موید صحبت شماست که این شهر خاستگاه استعدادهای هنری و سینمایی است  .

 

          عزم مسئولین فرهنگی استان برای تأسیس دبیرخانه دائمی جشنواره «شبدیز» در کرمانشاه جزم است و مدیرکل ارشاد استان وعده جشنواره ملی شبدیز را داده است. این اتفاق ملزومات و موانع بسیاری دارد. شما با توجه به تجربیاتی که در این مسیر کسب کرده اید، این موضوع را چقدر تحقق‌پذیر می‌دانید؟  

تکیه‌گاه من به عنوان دبیر اجرایی چه در سال گذشته و چه امسال اعضای متعهد انجمن سینمای جوان کرمانشاه بودند که بدون هیچ چشم‌داشتی تمام کار جشنواره را تقسیم کردند و به بهترین شکل انجام دادند. قطعاً اگر قرار بر دائمی شدن جشنواره هم باشد باز هم تمام و کمال فقط می‌شود روی هنرجویان و فیلمسازان دفتر حساب کرد. ملزومات برگزاری جشنواره ملی، عزم همه دستگاه‌های اجرایی شهر برای پیشبرد این هدف و در راستای توسعه فرهنگی است. امسال نسبت به سال قبل متحمل سختی‌های بیشتری شدیم که قسمتی از آن مربوط به وضعیت اقتصادی کشور است و بخشی از آن عدم همراهی دستگاه‌های مختلف دولتی است. اداره ارشاد در حد توان خود کمک کرد اما توقع ما همراهی سایر بخش‌ها بود که میسر نشد. یقیناً زمانی این رخداد فرهنگی در شهر  ماندگار می‌شود که تمام ادارات و سازمان‌های عریض و طویل فرهنگی بخواهند و سهم خود را برگزاری ایفا کنند.

          مشکلات و چالش‌های فراوانی در برگزاری جشنواره‌هایی در این سطح دامن‌گیر مدیران و عوامل اجرایی است و شما هم به عنوان مدیر اجرایی جشنواره از این امر مستثنی نبوده‌اید. به هرحال «شبدیز» با آرامش و نظم خوبی درحال اجراست.  این اتفاق چگونه رقم خورده است؟

باز هم تاکید می‌کنم اگر نبود احساس مسئولیت و اراده‌ی  اعضای انجمن سینمای جوان کرمانشاه، هیچوقت جشنواره‌ای در این شهر برگزار نمی‌شد. من هم به اصرار همین بچه‌ها که چندین ماه از وقت خود می‌گذرند و هزینه میکنند تا قدمی برای شهر بردارند، موافقت کردم که مسئولیت جشنواره را برعهده بگیرم، و گرنه به خاطر سختی‌های برگزاری قطعاً قید آن را می‌زدم.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *