جستجو

پوریا پیشوایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را اتفاقی مثبت دانست که به افزایش تعامل هنرمندان و شناخت استعدادهای این عرصه می‌انجامد.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پوریا پیشوایی، کارگردان فیلم «تاسوکی» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را رویدادی مؤثر برای هنرمندان این عرصه دانست و در این باره گفت: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران توانسته محفلی برای هنرمندان، فیلمسازان و فعالان عرصه فیلم کوتاه ایجاد کند که به بحث و تبادل نظر بپردازند.

او افزود: به طور حتم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، رویداد مثبتی است که امکان نمایش فیلم کوتاه را فراهم می‌کند و علاوه بر معرفی فیلم‌ها و آثار خوب، فضایی برای هنرمندان جوان و خلاق به وجود می‌آورد.

این هنرمند تعامل در حوزه هنر را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها فضایی است که در آن می‌توان فیلم‌ها و آثار خوب را مشاهده کرد البته این رویداد علاوه بر نمایش فیلم امکان تعامل بین هنرمندان را نیز فراهم می‌کند به همین خاطر قطعاً در پیشرفت این حوزه تأثیرگذار است زیرا تعامل، بحث و تبادل نظر بین هنرمندان یک مسئله ضروری در عرصه هنر به شمار می‌رود.

پیشوایی نحوه برگزاری دوره گذشته این جشنواره را قابل قبول و مناسب خواند و ادامه داد: به طور حتم یکی از مهمترین وظایف جشنواره فیلم کوتاه تهران، نمایش قابل قبول و مناسب آثار است که به نظر من در دوره قبل به لحاظ کیفیت بصری و صوتی بسیار خوب بود و عملکرد قابل قبولی داشت.

او خاطرنشان کرد: نحوه نمایش آثار در جشنواره فیلم کوتاه تهران برای شخص من به عنوان یک فیلمساز بسیار اهمیت داشت به همین خاطر تعدادی از هنرمندان نامه‌ای در راستای بهبود این قسمت از جشنواره نوشتیم که خوشبختانه به آن توجه شد و شاهد بهبود وضعیت نسبت به دوره‌های قبل بودیم.

کارگردان فیلم «تاسوکی» بر لزوم پررنگ شدن بخش بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران تأکید کرد و گفت: اگر چه فیلم کوتاه تهران به نام یک جشنواره بین‌المللی شناخته می‌شود اما متأسفانه چندان بین‌المللی نیست زیرا فضا و بخشی اعظمی از چهره‌های تأثیرگذار این عرصه نظیر تهیه‌کنندگان و مارکت های فعال فیلمسازی در آن حضور ندارند.

پیشوایی ادامه داد: من امیدوارم که واقعاً بتوانیم بخش بین‌المللی جشنواره را به معنای حضور فیلمسازان و کمپانی‌های مطرح بین‌المللی داشته باشیم البته نمی‌دانم که این بخش با وجود مشکلات کنونی کشور تا چه حد قابلیت اجرا را دارد.

او حضور کمپانی‌های بین‌المللی در جشنواره را اقدامی مؤثر در راستای رشد کمی و کیفی فیلم کوتاه دانست و افزود: حضور کمپانی‌های فیلمسازی، تهیه کنندگان و چهره‌های شاخص بین‌المللی در این جشنواره کمک می‌کند که هنرمندان تعامل مناسبی با فیلمسازان دیگر کشورها ایجاد کنند و بر مبنای آن بتوانند فضایی بهتر برای فیلمسازی و معرفی استعدادهای ملی ما به سطح فراملی به دست آورند.

این هنرمند حضور رسانه‌ها را در عرصه فیلم کوتاه لازم خواند و گفت: واقعیت این است که عرصه فیلم کوتاه در سطح جهان محدود است اما این میزان در ایران با محدودیت بیشتری رو به رو است به نحوی که صرفاً آثار فیلم کوتاه در جشنواره‌ها دیده می‌شوند و  معمولاً یک روند دائم دارند که بر مبنای آن به یک نوع سلیقه جایزه تعلق می‌گیرد به همین خاطر اغلب آثار جشنواره‌ها در یک دایره بسته به لحاظ سطح سلیقه‌ای حرکت می‌کنند.

پیشوایی ادامه داد: به طور حتم اگر بخش‌هایی چون تلویزیون و رسانه‌های خصوصی به فیلم کوتاه بپردازند، اتفاقات بهتری در این عرصه رخ می‌دهد زیرا از این طریق مردم می‌توانند فیلم کوتاه را ببینند.

او تصریح کرد: اقدامات هنر و تجربه در راستای اختصاص سانس‌هایی به نمایش فیلم کوتاه نیز از دیگر بخش‌های خوب این عرصه است که سبب می‌شود حوزه فیلم کوتاه به سمت و سوی بهتری حرکت کند و از شکل مخاطبان محدودی که عموماً حرفه‌ای‌ها هستند به سطح مردم گسترده شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران اثری برای ارائه ندارد، گفت: من به عنوان یک فیلمساز همواره ژانر فیلم کوتاه را دنبال خواهم کرد و در آینده نیز به آن خواهم پرداخت زیرا معتقدم که فیلم کوتاه مدیومی جذاب و جدا از سینما است. در واقع من باور دارم که در فیلم کوتاه کارهایی می‌توان انجام داد که در سینما ممکن نیست به همین خاطر قطعاً فیلم کوتاه را همواره در کارنامه کاری خود خواهم داشت.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

فراخوان این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *