جستجو

انجمن سینمای جوانان بوشهر در هفته اخیر روزهای پرکاری را گذراند.

 

شمارش در سیاتل آمریکا

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم 《شمارش》به نویسندگی و کارگردانی راحیل بوستانی محصول انجمن سینمای جوان بوشهر در فستیوال مستقل فیلم کوتاه سیاتل به نمایش در می‌آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تاریخ آدمی به درازای عدد رنج‌هایی‌است که تنی چند به جمعی روا داشته‌اند.

عوامل این فیلم عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: راحیل بوستانی
بازیگران: کیهان ملکی، رحمان فلیونی
فیلم‌بردار: مسعود کازرونی
تدوین: مرتضی کاظمی‌نیا(استودیوی آستانه هنر نوین خزر)
صداگذار: مهدی یکتا(استودیوی آستانه هنر نوین خزر)
جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: مرتضی کاظمی‌نیا، رضا آخوندزاده، احمد بخشی (استودیوی آستانه هنر نوین خزر)
تهیه‌کننده: علی حسینی
طراح‌پوستر: صالح تسبیحی

 

سه فیلم‌ساز بوشهری در جمع منتخبین جشنواره‌ موج

دبیر سومین جشنواره‌ فیلم کوتاه موج، آثار منتخب تمام بخش‌های این رویداد سینمایی را معرفی کرد.
بر پایه این خبر، فیلم‌های «تراگودیا» ساخته مهدی تنگستانی، «شکار» ساخته مسعود کازرونی، «زیستن» ساخته پیام شادنیا در بین منتخبین این جشنواره قرار گرفتند. قابل ذکر است فیلم «شکار» محصول انجمن سینمای جوانان استان با حضور در چندین جشنواره بین‌المللی و با کسب جوایز مختلف افتخارآفرین بوده است.
سومین دوره‌ جشنواره‌ی فیلم موج از ۵ تا ۷ شهریورماه ۱۳۹۸ در جزیره‌ی کیش برگزار خواهد شد.

موفقیت دیگری برای انیمیشن پدر

انیمیشن « پدر» به نویسندگی و کارگردانی عابدین رمضانی و محصول انجمن سینمای جوانان استان بوشهر، منتخب جشنواره آنلاین فیلم کوتاه پاک کن شد.

این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در فیلم‌سازان در برخورد با معضلات زیست محیطی و ارائه راهکارهای مناسب، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های زیستی، برقراری ارتباط مستقیم و بی‌واسطه میان فیلم‌ساز و تماشاگر، مشارکت مستقیم و حداکثری تماشاگران در داوری آثار برگزار می‌‌شود.

اولین دوره جشنواره آنلاین فیلم کوتاه پاک کن توسط اندیشکده ارزش و با همکاری تنی چند از هنرمندان و صاحب نظران حوزه های زیستی با محوریت «من و سلامت جامعه» از تاریخ ۱ الی ۳۱ تیرماه در حال برگزاری‌است.

 

شانزدهمین نشست داستان بوشهر از امروز تا دیروز

شانزدهمین نشست داستان بوشهر از امروز تا دیروز با حضور علاقه‌مندان با ادبیات داستانی در انجمن سینمای جوان بوشهر با نقد و بررسی رمان «برهوت سفید» اثر منوچهر بایندری و با حضور نویسنده تشکیل شد.

در ابتدای جلسه مهدی انصاری با نگاهی ساختارگرایانه این رمان را مورد بررسی قرار داد. منتقد و ناشر نشر هلیله نثر ساده و صمیمی این رمان را از ویژگی‌های آن برشمرد و ضمن بیان کاستی‌های این رمان آن را اتفاق خوبی در ادبیات داستانی بوشهر دانست و با توجه به استعداد نویسنده اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد خلق آثار دیگری از این نویسنده باشیم. سپس سینا برازجانی با خواندن بخش‌هایی از این رمان زبان آن را دارای فراز و فرودهایی دانست که هر چه به پایان داستان نزدیک‌تر می‌شود، دارای یکدستی بیشتری می‌شود. این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به خصوصیات شخصیت اصلی داستان به پایان‌بندی داستان اشاره کرد که با ویژگی‌هایی که از این شخصیت بیان شده نمی‌تواند دلالت‌مند باشد.

مهدی بهرامی‌زاده یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست به محتوای این رمان اشاره کرد و چند مورد از ویژگی‌های خوب آن را برشمرد که متناسب با وضعیت امروزی جامعه است. در ادامه فرشید جان‌احمدیان دبیر جلسه ضمن جمع‌بندی نظرات بیان شده از وضعیت نامناسب ویراستاری این کتاب و به طور کلی نادیده گرفته شدن ویراستاری در عرصه نشر انتقاد کرد. در پایان منوچهر بایندری نویسنده رمان برهوت سفید از منتقدین و شرکت‌کنندگان در این نشست تشکر کرد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *