جستجو

“چهارمین هفته فیلم و عکس همدان” ۲۶ شهریور طی مراسمی در تالار فجر همدان به کارخود خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  “چهارمین هفته فیلم و عکس همدان” همزمان روز ملی سینما با پیام مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به شرح ذیل گشایش یافت.

به نام یکتای عدالت گستر

هفته های فیلم و عکس فرصتی است برای در کنار هم بودن، فیلم دیدن، عکس دیدن، گپ زدن، دوستان جدید پیدا کردن و خلاصه پاتوقی فرهنگی.

و برای همین است که نه جایزه ای دارد  و نه امتیازی وتنها، رصد تلاش همشهری های هنرمند و آشنایی با آن هاست.

بیست و یکم شهریور مصادف با روز سینماست و چه زیباست که در این جشن، گردهمایی فیلمسازان و عکاسان همانند یک جشن برگزار می گردد و سینما با سینماگران و عکاسان نوپای خود آشنا می شود.

قدردان لحظاتمان باشیم و از کنار هم بودن لذت ببریم و تجربه بیاموزیم.

فرید فرخنده کیش

در این هفته فیلم و عکس که از ۲۱ تا ۲۶ شهریور ادامه داشت  برنامه های مختلفی هم چون نمایشگاه عکس گروهی با موضوع مستند اجتماعی در نگار خانه نگاه نو، اکران فیلم های کوتاه دفتر سینمای جوان همدان، فیلم های کوتاه برگزیده ایرانی و نمایش برترین انیمیشن های جهان برگزار شد .

مراسم بزرگداشت روز ملی  سینما   روز ۲۱ شهریور در محل سینمای مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی با حضور مسئولین دستگاه ها و نهادهای دولتی همچون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد ، مدیرکل حفاظت از محیط زیست ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان ، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان و با استقبال هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.
حبیب‌اله حیدری در این مراسم گفت :  چهارمین هفته فیلم و عکس همدان در سال ۹۵ در همنشینی با روز بزرگ سینما، تلاش صادقانه، قلبی و شبانه‌روزی فیلمسازان و عکاسانی است که در وجود هر کدام از آنها جواهری از هنر و تخصص نهان شده و زبان سینما زبان مشترک آنهاست. امیدوارم امروز یک فصل جدید برای سینمای شهرمان باشد.

یادی از علی وزینی
فعالان انجمن سینمای جوانان همدان در پایان برنامه با پخش کلیپ و رونمایی از عکس زنده‌یاد علی وزینی، یاد او را گرامی داشتند.پدر زنده‌یاد وزینی با چشمانی گریان گفت: علی یک ظرفیت بود و من چه ظرفیتی را نشناختم؛ همه شما یک ظرفیت هستید و کاش پدر و مادرهای شما بودند و حرف‌های من را می‌شنیدند. افسوس من و مادر علی این است که او را خوب درک نکردیم.
مصطفی وزینی گفت: هیچ نهاد دولتی و غیردولتی از علی یاد نکرد و احوال ما را نپرسید. فقط شما بودید که عاشقانه در غم او سوختید.

وزینی سردبیر سایت سینمافا ،خبرنگار و فعال رسانه ای در حوزه سینما بود.

همچنین قبل از این مراسم هنرمندان فیلمساز و عکاس انجمن سینمای جوانان استان همدان  در محل تالار امام رضا (ع) مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی  میزبان معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان بودند.

در این نشست صمیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان خطاب به جوانان هنرمند انجمن سینمای جوانان استان همدان گفت :

سینمای ما توانسته  فرهنگ و هویت ایرانی، اسلامی را به رخ جهانیان بکشد

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در این نشست ضمن تبریک روز ملی سینما و تشکر از فعالان حوزه فرهنگ و هنر گفت: بنده بسیار به هنرسینما علاقمندم و به ظرفیت و اثرگذاری این هنر اعتقاد دارم  و  باورم این است برای توسعه فرهنگی و اقتصادی استان باید از ظرفیت سینما بهره‌مند شد.

محمدابراهیم الهی‌تبار افزود: امروز هنر سینما در ایران توانسته با اتکا به هنرمندان بزرگ و فرهیخته خود، فرهنگ و هویت ایران، اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.

وی ادامه داد: امروز خوشحالیم که هنرمندان ما به ویژه در حوزه سینما توانسته‌اند هنر خود در دنیا به معرض نمایش گذاشته و ما شاهد آن هستیم هنرمندان، سینماگران و کارگردانان ایرانی در جشنواره‌های جهانی خوش درخشیده و موفقیت‌های پی در پی را کسب می‌کنند.

الهی‌تبار اظهار کرد:برای رفع مشکلات استان در حوزه سینما باید برنامه کاربردی داشته و انجمن سینمای جوانان استان باید فعالیت‌های خود را از تولیدات سینمایی و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی، نمایشگاه، جشنواره و… گسترش دهد.

معاوت سیاسی، امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه با کمک سینما و هنرمندان این حوزه  می‌توان در راستای رفع مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان گام برداشت، گفت: همدان هم‌چون سال گذشته این آمادگی را دارد تا میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشد.

“همدان ، پایگاه آموزش و تولید پویانمایی”

روز دوشنبه ۲۲شهریور نخستین “پایگاه آموزش و تولید پویانمایی” انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر همدان افتتاح شد.

همزمان با عید سعید قربان و به مناسبت روز سینما و “چهارمین هفته فیلم و عکس همدان” نخستین “پایگاه آموزش و تولید پویانمایی” انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر همدان افتتاح شد و همدان از این به بعد آزمونه آموزش و تولید پویانمایی خواهد بود.

در حاشیه نشست پویانمایی با حضور سعید توکلیان، محمدحسین تمجیدی و اسماعیل شرعی از پیشکسوتان پویانمایی کشور و با حضور فعالان حوزه پویانمایی استان همدان که در سالن امام رضا(ع) مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد؛ نخستین پایگاه آموزش و تولید پویانماییانجمن سینمای جوانان ایران افتتاح شد.

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوان ایران در این نشست با ابراز خوشحالی از انتخاب همدان به عنوان نخستین آزمونه پویانمایی گفت: امروز برنامه‌های مربوط به این موضوع به مدیر انجمن سینمای جوان استان همدان ارائه شد و امید می‌رود این دفتر با بهره‌گیری از اساتید توانمند مسیر خوبی را برای برگزاری دوره‌های آموزشی پیش بگیرد.

سعید توکلیان با اشاره به ظرفیت‌های بالای پویانمایی در استان همدان گفت: امکانات موجود در همدان در حد قابل قبول و بیش از انتظار است و برای بهبود امکانات آموزشی دفاتر و نوسازی تجهیزات تلاش می‌شود.

محمدحسین تمجیدی، یکی از اساتید برجسته حوزه انیمیشن کشور نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص سابقه فعالیت خود در حوزه پویانمایی و بیان خاطراتی از سختی‌های مسیر طی شده‌؛ بر لزوم باور داشتن به توانمندی‌های فردی و تلاش برای معرفی هر چه بیشتر حوزه پویانمایی همدان تاکید کرد.

در این نشست فعالان حوزه پویانمایی استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. هم‌چنین سعید توکلیان به عنوان هدیه‌، ۳ دستگاه تبلت گرافیکی  به انجمن سینمای جوانان همدان اهدا کرد.

روز سینما و محیط زیست در همدان برگزار شد

روز سه شنبه ۲۳ شهریور نشست محیط زیست استان همدان با سینماگران و عکاسان استان به مناسبت روز سینما انجام شد .

به مناسبت روز سینما، یک روز از هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان همدان با عنوان روز سینما و محیط زیست نامگذاری و برنامه های متنوعی با این موضوع در حوزه سینما با مشارکت انجمن و اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اجرا شد.

لازم به توضیح اینکه تور عکاسی در تالاب شیرین سو با حضور عکاسان، برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی حیات وحش با حضور علی مهاجران مدرس عکاسی حیات وحش، برگزاری نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با سینماگران و عکاسان همدانی و اکران و نقد و بررسی فیلم های کوتاه منتخب جشنواره بین المللی فیلم سبز از جمله برنامه های روز سینما و محیط زیست در همدان بود.

این برنامه ها با هدف جلب توجه هنرمندان عکاس و فیلم سازان استان به موضوع محیط زیست برای فرهنگسازی حفظ محیط زیست و نیز ایجاد زمینه حضور هنرمندان در جشنواره های محیط زیست در سطوح استانی، ملی و بین المللی انجام شد.

رویکرد هنرمندان به محیط زیست فرهنگساز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: محیط زیست به شدت به تعامل با هنرمندان نیازمند است زیرا رویکرد هنرمندان به محیط زیست فرهنگساز است.

روز چهار شنبه ۲۴ شهریور با عنوان روز سینما و سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و انجمن سینمای جوانان همدان برگزار شد

از اهم برنامه های این روز برگزاری تور عکاسی در محل استادیوم ومجتمع ورزش مفتح بود که با حضور عکاسان و سرپرستی حمیدرضا لطفیان هنرمند و پیشکسوت عکاسی همراه بود .

در این روز همچنین برنامه های اکران تولیدات برگزیده فیلمسازان انجمن سینمای جوانان همدان  و همچنین  نمایش فیلم پریدن از ارتفاع کم همراه با نشست نفد و بررسی با حامد رجبی فیلمساز برجسته و هنرمند همدانی برگزار شد.

روز پنج شنبه ۲۵ شهریور  نشست های تخصصی در بخش های فیلم و عکس ادامه داشت

در صبح روز پنج شنبه  عکاسان با نشست تخصصی مبانی سواد بصری و ویژوال دیزاین با حضور حسین عناصری همراه بودند .

و در نشست عصرگاهی حسین عناصری گرافیست و عکاس برجسته همدانی و همچنین حمید رضا لطفیان از اساتید عکاسی نشستی با موضوع عکاسی خلاق را در کنار عکاسان دفتر همگام و همسو شدند .

در اینروز همچنین نشست تخصصی انیمیشن نیز با حضور هنرمند و مدرس برجسته ملی سید محمود صائمین در محل تالار زیتون مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد .

فیلم بلند ترانه شرقی ساخته احسان صدیقی از هنرمندان انجمن سینمای جوانان همدان نیز حسن ختام برنامه های روز پنج شنبه ۲۵ شهریور ماه بود .

سکانس آخر  چهارمین هفته فیلم و عکس همدان

روز جمعه ۲۶ شهریور ساعت ۱۸ تالار فجر همدانانجمن سینمای جوانان همدان  میزبان فعالان ، پیشکسوتان و هنرمندان فیلمساز و عکاس  شهر همدان به همراه  خانواده های محترم ایشان بود  .  این مراسم با ایده و ابتکار خلاقانه ی فیلمسازان و عکاسان جوان طراحی و اجرا شد. مهمترین ویژگی این برنامه ساختار شکنی  و به نمایش درآوردن نوعی جدید از اجرای صحنه ای مراسم اختتامیه به صورت جذاب و تصویری  در چارچوب هنجارها و ارزشهای ایرانی و اسلامی بود که برای اولین بار به اجرا درآمد و بار دیگر قابلیت  و استعداد جوانان همدانی را یادآور شد. هنر سینما ترکیبی از هنرهای  پیش  از  خود است که در این مراسم از  این هنرها به خوبی برای  خدمت سینما استفاده شد. به جرات می توان این مراسم را یک اختتامیه سینمائی در ابعاد کوچک دانست.

یادآور می شود”چهارمین هفته فیلم و عکس همدان”  ۲۱ تا ۲۶ شهریور  ۱۳۹۵در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد .

گزارش: وحید به‌خوش

انجمن سینمای جوانان استان همدان

cxgrew44

zx

xcw4er

xcffwr2

cfb

cbvet23

sdgsgdg

untitled

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *