جستجو

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و دبیر پنجاه‌و‌هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – اروند،  در پیامی به‌مناسبت برگزاری این جشنواره، فیلم کوتاه را به دلیل موجزگویی ذاتی خود، عرصه‌ای برای طرح و آزمون نوآوری‌های فرمی و مضمونی در دستیابی به زبانی مستقل از سینمای بلند دانست.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در متن این پیام آمده است:

«سینما به عنوان هنر- صنعتی فراگیر توانسته با به خدمت گرفتن و تعالی بخشیدنِ هنرهای دیگر در متن خود، به خلق رویا، اندیشه‌ها و احساسات عمیق انسانی بپردازد.

در این مسیر، سینمای ایران پس از انقلاب با به خدمت گرفتن اندیشه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی، موفق به طرح نگرشی تازه شده و سینماگران ایرانی در عرصه‌های جهانی موفق به معرفی ویژگی‌های خاص و مستقل سینمای ایران شده‌اند.

فیلم کوتاه به دلیل موجزگویی ذاتی خود، عرصه‌ای برای طرح و آزمون نوآوری‌های فرمی و مضمونی در دستیابی به زبانی مستقل از سینمای بلند است. نگاه جسورانه به مسائل جامعه و بی‌پروایی و دوری از روحیه محتاطانه‌ای که در سینمای بلند به واسطه وابستگی به انگیزه‌های مالی و بازگشت سرمایه وجود دارد، فیلم کوتاه را تبدیل به جایگاهی مناسب برای جسارت و نوجویی جوانان کرده است.

در این میان، انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان مرکزی برای آموزش و یافتن استعدادهای ناب برای معرفی به عرصه هنری کشور اعتباری ویژه دارد. جشنواره‌های سینمای جوان، بهترین فرصت برای آشنایی مدیران فرهنگی و فیلم‌سازان جوان و تبادل تجربیات و عرضه این نوآوری‌هاست.

اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند، با توجه به قدمت حضور سینما در آبادان و پیوند دیرینه آن با مردمان این خطه و هنرمندان بسیار این سامان در سینمای کشور، اهتمام به برگزاری جشنواره‌ای با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه کرده است تا فرصتی برای ارائه آثار، تحلیل و برگزاری نشست‌های تخصصی و افزایش دانش سینمایی هنرمندان و هنرجویان باشد.»

پنجاه‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – اروند، سوم تا ششم دی‌ماه سال جاری در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.

 

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *