جستجو

 

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: حمایت‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند به جوانان هنرمندی که دغدغه فرهنگی و هنری دارند، هرسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، همایون قنواتی در گفتگو با ستادخبری جشنواره اروند گفت: انعکاس اخبار فرهنگی و هنری یکی از عوامل توسعه و آشنایی بیشتر مردم با شاخه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که این امر موجب تشویق مضاعف جوانان خوش‌فکر خلاق به این عرصه می‌شود.

وی اظهار کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی شاهد رویدادها، مراسم و جشنواره‌های متفاوت با موضوعات خاص و عام بسیاری بوده است؛ این امر موجب می‌شود تا در این مسیر نقاط ضعف و قوت‌ها را شناخته و هرچه جلوتر می‌رویم، گام‌های مؤثرتر و دقیق‌تری برای گسترش فرهنگ و هنر در منطقه برداریم.
قنواتی با اشاره به پنجاه ودومین جشنواره فیلم کوتاه اروند که در سال ۹۳ برگزار شد، گفت: با مقایسه‌ای می‌توان دریافت که آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال دست کم ۵ برابر دوره قبل است اما صرفاً کمیت و تعداد آثار رسیده مد نظر نیست، چرا که کیفیت تولید و محتوا، سوژه و فرم آثار بیش از پیش مورد توجه قرارخواهد گرفت.

وی گفت: بسیار خوشحالم که کیفیت آثار رسیده به پنجاه وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه اروند، نشان از پیشی گرفتن جوانان فیلم‌ساز از پیشکسوتان عرصه فیلم‌سازی دارد.
وی ادامه داد: نگاه متفاوت جوانان فیلم‌ساز به مسائل کشور و جامعه و همچنین نوع پرداخت به موضوعات روز بسیار قابل تحسین است.
مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند در خصوص حمایت‌های این سازمان از هنرمندان منطقه گفت: به موازات اعلام برگزاری جشنواره، فراخوانی به منظور حمایت از تولیداتی که نیاز به حمایت داشتند نیز اعلام شد و از فیلمنامه‌های رسیده به انجمن سینمای جوانان بهترین‌ها انتخاب و تولید شد که برخی از آن در این جشنواره حضور دارند.

همایون قنواتی با اشاره به حضور بسیاری از فیلم‌سازان و اساتید در طول برگزاری پنجاه وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه اروند گفت: حضور اساتید در جشنواره آبادان مغتنم است، لذا در طول مدت برگزاری جشنواره، چند ورک‌شاپ و کارگاه عملی با موضوعات فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد.

پنجاه وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان-اروند با حضور هنرمندان ۱۰ استان با بیش از ۱۹۰۰ اثر در بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس از ۸۶۱ شرکت‌کننده، از ۳ تا ۶ دی ماه در آبادان برگزار خواهد شد.

 

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *