جستجو

همایش معرفی سینمای ایران به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری انجمن سینمای عمان در شهر صلاله برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش معرفی سینمای ایران در دومین روز از جشنواره فیلم صلاله با حضور شیخ عامر بن سالم کشوب والی شهر مزیونه و نائب رئیس شورای شهر صلاله در استان ظفار، در محل سالن اوبار در اداره‌کل وزارت فرهنگ و میراث شهر صلاله عمان برگزار شد.

در این مراسم، رئیس انجمن سینمای عمان طی سخنانی، گفت: ما در دوره جدید جشنواره برنامه‌ها و همایش‌ها را تنها محدود به صلاله نکردیم بلکه به ولایات اطراف و دو شهر مرباط و طاقه نیز توسعه دادیم.

پس از آن،علیرضا تابش، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: در روزگاری که به واسطه اقدامات مهلک برخی تاریک اندیشان، دنیای اسلام در معرض هجمه قرار گرفته است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سینما در راستای نمایش ظرافت‌های اخلاقی و انسانی این دین مبین می‌تواند به آشنایی جهانیان با آموزه‌های راستین پیامبر اکرم (ص) کمکی ارزنده کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت سینما اظهار کرد: سینما، در طول تاریخ، قدرت خود را آنچنان آشکار کرده است که فراتر از یک رسانه، بتواند جلوه‌هایی از جمال و جلال را بر پرده‌ای نقره‌ای منعکس کند و مخاطبان را با زبان جهانی تصویر، مسحور زیبایی و مجذوب والایی سازد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: سینمای نوین ایران نیز با اتکاء به نمایش چهره‌ای انسانی از جامعه‌ای اخلاق مدار و مسلمان این مجال را پیدا کرده است که حتی در زمان مواجهه با تجارب تلخ زندگی، امید و عاطفه را در چشم جوامع غربی عیان کند.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای سینمای ایران گفت: تاریخ یکصدساله این منطقه و مستندات موجود، مبین آن است که همواره بیگانگان به منابع و ذخایر گرانقدر آن از منظری متفاوت می‌نگریستند که در جای خود، همسایگان فارس و عرب، هزینه‌های گزافی را برای برون رفت از بحران متحمل شده‌اند.

علیرضا تابش افزود: سینماگران ایرانی با تاسی به اسلاف خویش همچون فردوسی، نظامی، سعدی، مولوی و حافظ با اتکا بر شرافت و نجابت فرهنگی خویش سال‌هاست که مرزهای رایج را در نوردیده‌اند و آثارشان جایگاه خاصی در اعماق قلوب انسان ها، فارغ از هرگونه رنگ و نژادی یافته است.

در ادامه، اکبری، رایزن فرهنگی ایران در مسقط ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان سینمای عمان بر ضرورت استمرار همکاری‌های فرهنگی در تمام سطوح میان ایران و عمان تاکید کرد.

وی در سخنان خود، از سینمای ایران به عنوان سینمایی، اخلاقی انسانی و ضرورتی برای برون رفت از مشکلات کنونی کشورهای اسلامی یاد کرد.

بنابر اعلام این خبر، در بخش پایانی این مراسم، فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد موتمن پخش شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *