جستجو

نکوداشت شادروان وحید نصیریان با نمایش ۵ انیمیشن از آثار او در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نکوداشت زنده یاد «وحید نصیریان» در پنجمین روز جشنواره سی‌و‌چهارم، ٢٩ مهرماه برگزار خواهد شد.
در این برنامه پنج انیمیشن «سه قطره خون»، «ضد نور»، «حفره»، «دیو چو بیرون رود» و «قلب سیمرغ» از ساخته های این انیماتور به نمایش در می‌آید.
شادروان نصیریان، دانش‌آموخته دانشگاه هنرهای زیبای تبریز در عرصه‌ی نقاشی، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی انیمیشن فعال بود. او نویسنده و کارگردان انیمیشن‌های کوتاه و سریال‌های انیمیشن بوده است و ساخت فیلم‌های کوتاه با عناوین «سه قطره خون»، «بت ابدی»، «ضد نور»، «حفره»، «جای دیگر» و انیمیشن بلند سینمایی «قلب سیمرغ» را برعهده داشته، جوایز متعدد ملی و بین‌المللی و داوری بیش از ۵۰ جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم و انیمیشن را در کارنامه هنری‌اش دارد. وی همچنین در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی نقاشی و طراحی در داخل و خارج از کشور و تصویرسازی ۱۲ عنوان کتاب برای نوجوانان از سال نیز فعالیت داشت. نصیریان، روز جمعه شش مرداد ماه ۱۳۹۶ به دلیل ایست قلبی درگذشت.

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری برابر با ۱۷ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *