جستجو

 

پوریا کاکاوند جشنواره فیلم کوتاه تهران را امکانی در راستای رشد فیلم کوتاه دانست و در این باره گفت: فضای نقد و اکران آثار در جشنواره فیلم کوتاه تهران چیزی است که هنرمندان ما در این حوزه به آن نیاز دارند.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پوریا کاکاوند، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فعال عرصه فیلم کوتاه، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را رویداد مهمی در راستای رشد این حوزه دانست و در این باره گفت: اگر هدف‌گذاری این جشنواره را از نگاه هنرمندان مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که این جشنواره تأثیر مثبتی بر روند کاری آنان داشته است.

او افزود: نباید به جشنواره تحت عنوان بیلان یا رزومه کاری مدیران نگاه کنیم زیرا تمرکز و عملکرد اصلی این رویداد بر هنرمندان است.

این هنرمند تصریح کرد: نباید نگاه هنرمندان به سینمای کوتاه بهانه‌ای برای ورود به عرصه فیلم بلند باشد بلکه باید هنرمندان حاضر در این بخش سینمای کوتاه را صرفاً به خاطر همین عرصه بخواهند زیرا در تمام دنیا فیلم‌ها در دو دسته خوب و بد هستند و این مسئله ربطی به کوتاهی یا بلندی اثر ندارد.

کاکاوند اعتماد هنرمندان به جشنواره فیلم کوتاه تهران را اتفاقی مثبت خواند و اظهار کرد: روح هر جشنواره‌ای با هدف‌گذاری ساخته می‌شود، بنابراین اعتماد هنرمندان به جشنواره فیلم کوتاه تهران، هدف و روح این رویداد را مشخص می‌کند.

او ادامه داد: اکران فیلم‌های کوتاه در فضای جشنواره به طور حتم، اتفاق ارزنده‌ای است ضمن اینکه فضای نقد و بررسی آثار نیز توسط افرادی که متخصص حوزه فیلم کوتاه هستند اداره می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که فضای نقد و اکران آثار در جشنواره فیلم کوتاه تهران چیزی است که هنرمندان ما در این حوزه به آن نیاز دارند.

نویسنده فیلم کوتاه فلامینگو تصریح کرد: اهدای جایزه و تشویق فیلم‌سازان، یکی دیگر از ابعاد مثبت جشنواره فیلم کوتاه تهران است که سبب افزایش روحیه هنرمندان برای ادامه راه است و می‌تواند آینده فیلم‌سازان را به سمت و سوی درستی هدایت کند.

کاکاوند ادامه داد: تعاملاتی که در دل جشنواره فیلم کوتاه تهران شکل می‌گیرد، از جمله بخش‌های جذاب جشنواره است که برای یک هنرمند می‌تواند دریچه تازه‌ای به دنیای کار حرفه‌ای‌تر و بهتر باشد اما تمام این مسائل نکاتی هستند که هر جشنواره‌ای به آن می‌پردازد بنابراین من فکر می‌کنم که برای متفاوت‌تر شدن جشنواره فیلم کوتاه تهران باید ابعاد دیگری از این عرصه را نیز مد نظر قرار دهیم.

او پیشنهاد داد: به نظر من مبالغی که تحت عنوان جوایز به هنرمندان برگزیده جشنواره فیلم کوتاه تهران ارائه می‌شود، باید چند برابر شود. در واقع ما باید بر روی حمایت مالی از کارهای برگزیده تمرکز کنیم تا اثر بعدی کارگردان نیز در چنین فضایی محقق شود.

این هنرمند پتانسیل جشنواره فیلم کوتاه تهران را گسترده خواند و اظهار کرد: به نظر من این جشنواره پتانسیل گسترده‌ای دارد که می‌توان بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد البته با شناختی که از مدیر و دبیر این دوره از جشنواره دارم، معتقدم که برگزاری این دوره بسیار خوب و موفق خواهد بود.

کاکاوند ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها رویدادی در این حوزه است که با داشتن بخش بین‌الملل امکان اکران و نمایش چند اثر خوب در حوزه فیلم کوتاه را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند و این قطعاً نکته مثبتی است که باید حفظ شود و صد البته گسترش پیدا کند.

او خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که با تمرکز پردیس سینما ملت و در دل جشنواره فیلم کوتاه تهران رخ می‌دهد سبب شده که این فضا به پاتوق فیلم کوتاه تبدیل شود و این به نظر من اتفاق بسیار خوبی است البته امیدوارم که در این دوره از جشنواره شاهد افزایش تعداد اکران‌ها و سانس آثار باشیم.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *