جستجو

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و جمعی از مسئولین این اداره با هنرمندان این شهر دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جلسه‌ای با حضور مدیر کل، معاون امور هنری و سینمایی اداره و رئیس امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سرپرست و جمعی از عکاسان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان در فرهنگ‌سرای امام خمینی زنجان برگزار شد.

در این دیدار صمیمانه «ناصر مقدم» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با تعدادی از فعالان عرصه عکس و فیلم کوتاه زنجان به گفتگو پرداخت.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی فیلم‌سازی و عکاسی زنجان به لزوم حمایت از ساخت آثاری با موضوعات مهم روز جامعه با تکیه بر فرهنگ ایرانی _اسلامی تاکید کرد و گفت: طرح موضوعاتی نظیر محیط زیست، کمبود آب، اسراف، نیکوکاری، مفهوم ایثار و مقاومت و شهادت، خانواده و جامعه با رویکرد گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در قالب رسانه سینما و عکس کاملا قابل اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان یکی از معضلات پیش روی فیلم‌سازان سینمای جوان زنجان را کمبود امکانات فیلم‌سازی عنوان کرد و یکی از اولویت‌های همکاری و حمایت اداره ارشاد زنجان از انجمن را  در صورت تخصیص بودجه، به‌روزرسانی تجهیزات فیلم‌سازی و عکاسی تا پایان سال ۹۶ دانست .

مقدم، مشکل کمبود اساتید کارآمد و مجرب درزمینه عکاسی و فیلم‌سازی را با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی فیلم‌سازی و عکاسی قابل حل دانست.

وی همچنین مهم‌ترین اولویت حمایتی خود را در زمینه حمایت از فیلم کوتاه توسط فیلم‌سازان کارآزموده براساس رزومه و فعالیت‌های قبلی آنها اعلام کرد.

دراین جلسه «لیلا بیگلی» سرپرست دفتر زنجان  ضمن برشماری مشکلات و کمبودهای موجود از توجه مدیرکل ارشاد زنجان ابراز خرسندی کرد و مهم‌ترین نیازهای انجمن سینمای جوان زنجان را تجهیز امکانات فیلم‌سازی و عکاسی، افزایش حمایت از تولید فیلم های کوتاه، حمایت از برگزاری شایسته هفته فیلم و عکس با رویکرد تشویقی، حمایت از برگزاری پویا و مداوم نمایشگاه های عکس، و برگزاری کارگاه‌های تخصصی دانست.

وی همچنین با اشاره به وجود آثار شاخص فیلم‌سازان کوتاه و مستقل در  گروه هنروتجربه از قابل اجرا بودن این طرح در زنجان  ولزوم تعامل  هرچه بیشتر هنرجویان، فیلم‌سازان و علاقه‌مندان با فعالان حرفه‌ای سینمای کوتاه و مستقل  سخن گفت و نسبت به ایجاد این گروه در زنجان ابراز امیدواری کرد.

بیگلی در ادامه از سپردن پاره‌ای از فعالیت‌های اجرایی سینمای هنرو تجربه به انجمن سینمای جوان سخن گفت و این امر راسبب پویایی و خودکفایی فیلم‌سازان جوان دانست.

در پایان این نشست حضاردر  ضیافت شامی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان شرکت کردند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *