جستجو

جلسه هم‌اندیشی مدیران موسسات فرهنگی، هنری و کانون‌های آگهی تبلیغاتی استان اردبیل در خصوص مشارکت همگانی در برگزاری جشنواره منطقه‌ای در محل انجمن سینمای جوانان استان اردبیل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این جلسه که روز سه شنبه ۱۲ تیرماه  برگزار شد، میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل و مدیر اجرایی شصت ویکمین جشنواره منطقه‌ای اردبیل- مشگین‌شهر در مورد بخش‌های  مختلف این رویداد و وظایف خطیری که بر عهده تک‌تک شهروندان برای به نمایش گذاشتن فرهنگ بومی منطقه وجود دارد، صحبت کرد و افزود: امروز، روز عرضه اندام هنرمندان به‌نام استان در قالب جشنواره منطقه‌ای و نشان دادن معرفت و اخلاق حرفه‌ای در عالم سینماست. 

میردولت موسوی  مدیر اجرایی جشنواره استان اردبیل  با بیان اینکه  کار در حوزه سینما  با سختی‌های طاقت‌فرسایی همراه است، ادامه داد:  امیدوارم با حمایت بیش از پیش مسئولان و ارگان‌ها،  و با برگزاری بهتر جشنواره بتوانیم نشاط و امید  را در بین جوانان‌مان  قوت ببخشیم  و چراغ هنر فیلم‌سازی و فیلمنامه‌نویسی و عکاسی ۱۱ استان  کشور که به وسعت تمام ایران است  را پر فروغ گردانیم .

حمید اسکندری مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز لزوم حضور و مشارکت تمام هنرمندان و موسسات و کانون‌ها را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره یادآور شد و به نقش پررنگ آن‌ها در اجرای جشنواره اشاره کرد و افزود که هدف استفاده از تمام افراد با تمام قابلیت هاست .

اصغر جاوید که به‌عنوان اولین فیلم‌ساز استان اردبیل و پدر فیلم‌سازی اردبیل شناخته شده است و مدیریت سینما سبز را بر عهده دارد، آمادگی خود را با تمام توان در همه زمینه‌ها برای همکاری با ستاد اجرایی جشنواره اعلام کرد .

در ادامه محمد علیزاده مدیر کانون آگهی تبلیغاتی سیمارسانه که در تمام وقایع فرهنگی به‌عنوان یک حامی ظاهر شده، با اشاره به این‌که قبول چنین مسئولیتی کار بزرگی است و جرأت لازم دارد، اذعان داشت که پیش از این نیز جشنواره‌های بزرگ و ملی به‌صورت آبرومندانه و در شأن هنرمندان استان اردبیل توسط همین افراد برگزار شده و مطمئنا این جشنواره نیز با قدرت هرچه تمام‌تر و آبرومندانه برگزار خواهد شد.

مدیرتولید سابق سیمای مرکز اردبیل مسئولیت‌های اجرایی را به دوبخش تشریفاتی، خدماتی و بخش هنری تقسیم‌بندی کرده، و بخش اول را مهم‌تر از بخش دوم عنوان نمود و افزود که نوع برخورد تیم تشریفاتی، نحوه خدمات‌رسانی به مهمانان، استقبال از آنها، راهنمایی‌ها و حتی محل اسکان و پذیرایی باید در شأن مردم مهمان‌دوست اردبیل و هنرمندانی که چند روزی مهمان آنها خواهند بود، باشد.

در بخش هنری نیز کیفیت پخش صدا و تصویر در سالن و نمایش و اکران آثار هنرمندان باید به حدی باشد که هنرمندی که مسافت‌های طولانی برای دیده شدن و نقد اثر هنری‌اش به این منطقه سفر کرده، از نتیجه کار راضی باشد.

علیزاده که داوری چند جشنواره ملی، منطقه‌ای و استانی را برعهده داشته، به برگزاری مسابقه بین‌المللی والیبال در سال گذشته در این استان اشاره کرده، افزود: همچنان‌که در آن مسابقات همه ارگان‌ها بسیج شده بودند تا مسابقه به نحو احسن و با آبرو برگزار شود، در این جشنواره نیز باید همه دست در دست هم دهند. چرا که یک رویداد فرهنگی بسیار مهم‌تر و موثرتر از یک مسابقه ورزشی است.

وی برای ارج نهادن به آثار تک‌تک هنرمندان شرکت‌کننده از هیئت  انتخاب و داوران خواست تا به دقت تمام فیلم‌ها را ببینند به طوری که بتوانند جوابگوی آنها حتی در صورت انتخاب نشدن آثارشان باشند.

کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه مستند چهره‌های ماندگار، ضمن تاکید بر هماهنگی قبلی با نهادهای دولتی و شهرداری‌ها برای جذب مشارکت آنان و آبرومندانه بودن تمام جوانب جشنواره اعم از تبلیغات محیطی و … آمادگی خود را برای پوشش دادن جشنواره از طریق استندهای شهری و تلویزیون‌های شهری استان، ساخت تیزر و … اعلام نمود و بر جذب اسپانسرهای شخصی برای بالا بردن کیفیت اجرایی جشنواره تاکید کرد.

سپس ودود آقامحمدیان مدیر کانون آگهی تبلیغاتی گویا تصویر همکاری در برگزاری جشنواره‌های  و خدمت در حد توان را جزو افتخارات خود بیان کرد و افزود که سفره‌ای را که باز شده، باید به فکر آبرویش هم بود. مخصوصا این رویداد فرهنگی که چندین سال بود در انتظارش بودیم و با همت عزیزان برگزار می‌شود.

مجری و گزارشگر رادیو و تلویزیون نیز ضمن اعلام آمادگی خود در کمک به برگزاری هرچه پربارتر و آبرومندانه‌تر این جشنواره، بر جذب مشارکت مردمی  تاکید کرد.

بهنام گنجه تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی  که همراه با امین صبور مدیریت شرکت پویش‌گران علم و هنر ترنج آرتا را بر عهده دارند و در زمینه تولید فیلم و ارائه تجهیزات و خدمات با فیلم‌سازان جوان استان همکاری دارند، پیشنهاد تهیه ویژه برنامه روزانه با محوریت جشنواره برای پخش از شبکه استانی سبلان را دادند که قرار شد پس از ارائه طرح و هماهنگی با مدیرکل صدا و سیما ی مرکز اردبیل که عضو شورای سیاست‌گزاری جشنواره هست، شروع به تهیه برنامه شود.

در پایان میردولت موسوی مدیر اجرایی جشنواره با اعلام اینکه افتخار ما به این است که میزبان برتر جشنواره‌های منطقه ای سینمای جوان باشیم و این برتر بودن  به فرهنگ مهمان‌دوستی ما  برمی‌گردد و با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد جلسه را به پایان برد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *