جستجو

آنه گشوتس گفت: بر خلاف چیزی که رسانه های بین المللی از ایران منتشر می کنند، فیلم های کوتاه ایرانی به جنبه های مختلفی از زندگی عادی مردم می پردازند و چهره ایران واقعی را به ما نشان می دهند.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، آنه گشوتس مهمان افتخاری بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران از آلمان که از سال ۲۰۱۳ عضو هیأت انتخاب جشنواره بین المللی درسدن و مسئول هماهنگ کننده جشنواره و پلت فرم (visegard in shots) در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره معیار انتخاب فیلم ها گفت: ما فرمت خاصی برای انتخاب فیلم های جشنواره های خود داریم و اولویت اول این است که فیلم ها داستانی یا انیمیشن باشند. فیلم نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد و از زمان تولید آن نباید بیش از دوسال گذشته باشد.
گشوتس ادامه داد: موضوع فیلم نباید تکراری و به گونه ای باشد که قبلا هزاران بار دیده ایم و بهتر است موضوع جدیدی در فیلم ها نمایش داده شود و ببینیم. برایم به شخصه اهمیت دارد که فیلم هایی را انتخاب کنم که خود فیلم ها نیز در ایران از نظر موضوع و افرادی که فیلم را ساختند دارای اعتبار و جایگاه باشد.
این مسئول هماهنگ کننده جشنواره با رد اینکه دریافت جایزه فیلم ها برایمان اهمیتی ندارد، افزود: ممکن است فیلم هایی که در سطح بین المللی جایزه دریافت کرده اند، چندان جدید با موضوع بدیع نباشند، اما ما دوست داریم استعدادهای جدید را کشف کنیم.
گشوتس درباره فیلم های کوتاه ایران نیز عنوان کرد: بر خلاف چیزی که رسانه های بین المللی از ایران منتشر می کنند، ما فیلم هایی از ایران می بینیم که به جنبه های مختلفی از زندگی عادی مردم می پردازند و چهره ایران واقعی را به ما نشان می دهند.
او ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه هرکس می تواند فیلم بسازد، ایران هم مثل کشورهای دیگر انواع مختلفی از فیلم کوتاه دارد که بعضی کیفیت بالا و بعضی دیگر کیفیت متوسطی دارند.
گشوتس درباره استعدادهای جوان فیلمسازان ایرانی گفت: من چندان موقع تماشای فیلم به جوان بودن یا پیربودن کارگردانان توجه نمی کنم، اما در دهه گذشته فیلم ها قوی تر بودند.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *