جستجو

 

مجیدبرزگر، جلال نصیری هانیس و آیدا پناهنده کار قضاوت فیلم‌های بخش مسابقه دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی «ژیار» را عهده‌دار شدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ۶۹ فیلم حاضر در بخش نهایی جشنواره ژیار توسط مجیدبرزگر، جلال نصیری هانیس و آیدا پناهنده مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بیوگرافی داوران بخش فیلم دهمین جشنواره منطقه‌ای ژیار به شرح زیر است:

 

مجید برزگر
متولد ۱۳۵۱ همدان
نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و عکاس

مجید برزگر در ۱۶ اسفند ۱۳۵۱ در همدان به دنیا آمد. وی دارای دیپلم گرافیک، لیسانس کارگردانی و فوق‌لیسانس ادبیات دراماتیک است و هم‌چنین فارغ‌التحصیل دوره یک‌ساله فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان همدان ۱۳۶۷ است. برزگر ساختن فیلم کوتاه را از انجمن سینمای جوانان همدان و با فیلم‌های ۸ میلیمتری آغاز کرد. او ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و مستند را نوشته و کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی ۱۱ فیلم کوتاه را عهده‌دار بوده‌ است. برزگر به جز نویسندگی و کارگردانی سه فیلم بلند سینمایی خود با نام‌های (فصل بارانهای موسمی، پرویز و یک شهروند کاملاً معمولی) فیلم‌های سینمایی (پریدن از ارتفاع کم، خانواده فرشچی، ممیرو، والدراما و گلدان و درخت بلوط) را تهیه کرده است.
فیلم‌های او در چندین جشنواره داخلی و خارجی حضور داشته و فیلم‌های فصل بارانهای موسمی و پرویز برنده چند جایزه نیز شده‌اند. (بهترین کارگردانی چهاردهمین جشن خانه سینما، بهترین کارگردانی جشنواره فیلم دیدار تاجیکستان، جایزه ویژه شصتمین دوره جشنواره سن سباستین، بهترین کارگردانی جشنواره آشیاتیکا رم و جایزه قرقاول طلایی جشنواره کرالا هندوستان)
او همچنین دو نمایشگاه عکس انفرادی در خانه هنرمندان ایران و گالری هنر خاورمیانه برگزار کرده است.

 

 

آیدا پناهنده
متولد ۱۳۵۸ تهران
کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس

آیدا پناهنده در ۱۷ شهریور ۱۳۵۸ در شهر تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی در رشته سینما (گرایش فیلم‌برداری) و کارشناسی ارشد در رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی چندین فیلم کوتاه (از آن جمله: فیلمهای داستانی قوطی حلبی بازار، رمولوس، تاکسونومی، آن دست‌ها، روشنایی‌های شهر، تاج خروس، گلدان‌های زمستانی و همچنین مستندهای ایراندخت، خانه قمرخانم و برزخ) را در کارنامه خود دارد. پناهنده جوایز متعددی را برای فیلم‌های آن دستها، روشنایی‌های شهر و تاج خروس دریافت کرده است. او همچنین فیلم‌های تلویزیونی (قصه داوود و قمری، آبروی از دست رفته آقای صادقی و از جنوب شرقی) را ساخت که برای فیلم آبروی از دست رفته آقای صادقی جوایز کارگردنی و فیلمنامه مشترک با ارسلان امیری را از جشنواره‌های یاس و جام جم برنده شد.
«ناهید» اولین ساخته بلند سینمایی او به ‌شمار می‌رود. در اردیبهشت ۱۳۹۴، ناهید اولین فیلم بلند سینمایی پناهنده در بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره کن به نمایش درآمد. این فیلم در جشنواره کن و در بخش نوعی نگاه برنده جایزه آینده نویدبخش شد. او سپس در سال ۱۳۹۵، «اسرافیل» دومین فیلم بلند سینمایی خود را کارگردانی کرد.

 

 

جلال نصیری هانیس
متولد ۱۳۵۶ سنندج
فیلم‌ساز و مدرس دانشگاه

جلال نصیری هانیس دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان، کارشناس ارشد سینما دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناس ادبیات نمایشی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی فیلم‌سازی را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم داستانی زمین فوتبال (برگزیده جشنواره دینی رویش و بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کودک همدان و جشنواره‌های فیلم سلیمانیه و بلاک برلین آلمان و نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر)، سفر سرد (برنده تندیس زرین بهترین فیلم جشنواره رشد، آهوی زرین بهترین فیلمنامه از جشنواره عدم خشونت اربیل عراق و تندیس بهترین فیلم داستانی و فیلمنامه و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کوسالان) و مستند کلاس تشکیل می‌شود را ساخت. او سپس فیلم بلند «کانی پری» (برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی رشد در بخش فرهنگیانِ فیلم‌ساز و شرکت و کاندیدای دریافت جایزه از جشنواره‌های لندن، سوئد، جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و جشنواره یاس) را نوشته و کارگردانی کرد.
جلال نصیری دارای سابقه چندین سال تدریس در دانشکده‌ها و کلاس‌های حوزه هنری و انجمن سینمای جوان در رشته‌های سینما و هنرهای نمایشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس «ژیار» به دبیری سالم صلواتی از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت با شرکت استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *