جستجو

کریم عظیمی فیلم‌ساز تجربه گرای اردبیلی که از اواخر دهه شصت فعالیت سینمایی خود را از انجمن سینمای جوانان استان اردبیل شروع کرده، جشنواره را تبادل اندیشه هنرمندانی تعریف کرد که از گوشه و کنار کشور هم گرد هم جمع شده اند .

کارگردان فیلم ۹۹۹۹۹۹۹۹۹  این تبادل را اتفاق بزرگی عنوان کرد که موجب زایش و پیدایش آثار می‌شود و با تولید این آثار هنری، سطح فرهنگ و هنر گسترش پیدا می‌کند.

عظیمی که در بیش از ۲۵۰ فستیوال ملی و بین‌المللی حضور داشته و جوایز و تندیس‌های متعددی را با خود آورده و هم چنین در جشنواره‌های مختلف ملی و جهانی بعنوان داور حضور داشته ، جشنواره را فرصتی برای کشف استعدادهای هنرمندان با گویش‌ها و فرهنگ‌های غنی دانست که با کشف این استعداد، مسئولین مجاب به حمایت و زمینه ساز آثار هنری می‌شوند و از سوی دیگر هنرمند  در جشنواره‌های مختلف آثارش را محک می‌زند و خود را به چالش می‌کشد.

دارنده مدال طلای بین‌المللی یونیکا ادامه داد: جشنواره مثل آینه‌ای برای دیدن واقعیت خود و اثر هنرمند است . با گذر زمان تندیس‌ها و تشویق‌ها فراموش می‌شوند  اما آثار ارزشمند با مرور زمان ماندگارتر و ستایش انگیزتر می‌شود که اگر این اتفاق ماندگاری به آثار برگزیده نیفتد، ارزش تندیس‌ها را زیر سوال می‌برد.

کارگردان فیلم خانه ام ابریاست  افزود: بی‌شک جشنواره در ارتقاء فرهنگ و هنر و اگاهی مردم تاثیر به‌سزایی دارد و من در طول این ۲۸ سال فعالیت در عرصه سینمای کوتاه ، تمام داشته‌هایم را مدیون آموزه‌هایم در جشنواره‌های متعدد می‌دانم.

عظیمی  مهم‌ترین این اتفاقات را تبادل اندیشه، کارگاه‌های آموزشی، نقد و بررسی تماشای آثار هنرمندان و … عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود که شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان هم  بتواند باعث افزایش و آگاهی فیلم‌سازان جوان باشد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *