جستجو

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تاکید بر حمایت همه جانبه از المپیاد فیلمسازی نوجوانان معتقد است: با برپایی این المیپاد که امسال دومین سال برگزاری را پشت سر گذاشت در آینده شاهد قدرت گرفتن سینمای کودک از جانب هنرمندانی هستیم که از سنین نوجوانی وارد عرصه سینما شده‌اند.

 

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دومین المپیاد فیلمسازی شامگاه ۱۳ شهریورماه با معرفی بهترین‌ها به این بخش از جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد و سیدصادق موسوی درباره تداوم این رویداد در سال‌های  بعد و آمادگی انجمن سینمای جوانان ایران،  برای حمایت از نوجوانان فیلمساز ضمن اشاره به عملکرد ۴۰ ساله انجمن، به ایسنا گفت:‌ انجمن سینمای جوانان ایران، مهم‌ترین نهاد آموزشی کشور در حوزه سینما به شمار می‌رود و در دهه ۶۰ و ۷۰ بار آموزش عکاسی معاصر ایران را به دوش داشته است. بنابراین انجمن هم به هنر عکاسی و هم به سینما به عنوان مبنای آموزش هنر کمک کرده است.

 

وی  ادامه داد: از همین رو انجمن سینمای جوانان نهاد پر ثمری در جهت کشف استعدادهای سینمایی بوده است و وجود رویدادی مثل المپیاد فیلمسازی نوجوانان نشان‌دهنده این مطلب است که اشتیاق برای یادگیری سینما به سنین پایین‌تری آمده و امید است در آینده‌ای نه چندان دور خروجی پرقدرتی در عرصه سینما داشته باشیم. به اعتقاد من افرادی که از سنین نوجوانی وارد حرفه سینما می‌شوند فرصت بیشتری برای آموختن، تجربه کردن، آزمون و خطا دارند و در نهایت مسیر حرفه‌ای تری را انتخاب می کنند و ادامه می‌دهند. هرچند ممکن است بسیاری از این نوجوانان که در المپیاد حضور داشتند این مسیر را به شکل حرفه‌ای ادامه ندهند ولی اگر تعداد اندکی از افراد در این عرصه باقی بمانند حضور مفیدتری در این عرصه خواهند داشت.

 

مدیرعامل انجمن سینمای جوان یادآور شد: با این اوصاف المپیاد فیلمسازی اتفاق خوبی است که باید حمایت‌های همه جانبه از این رویداد صورت گیرد بر همین اساس همه راه یافتگان به این المپیاد در همکاری با یونیسف تحت آموزش حرفه‌ای سینما قرار خواهند گرفت و انجمن سینمای جوانان ایران آمادگی افزایش ظرفیت برای آموزش نوجوانان را به صورت آموزش‌های تک درس و دوره ای در عرصه سینمای حرفه‌ای دارد.

 

 موسوی تاکید کرد: تداوم در برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان می‌تواند این رویداد را پس از اینکه به بلوغ رسید در سال‌های آینده از دل جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بیرون آورد و به شکل مستقل برگزار کند. بر همین اساس به نظر می‌رسد المپیاد فیلمسازی نوجوانان رویش جدیدی در عرصه رویدادهای مهم و تاثیرگذار سینمایی است و شاهد قدرت گرفتن سینمای کودک از جانب هنرمندانی هستیم که از سنین نوجوانی وارد عرصه سینما شده‌اند.

 

او در پایان افزود: در غیاب دیگر نهادهای فرهنگی که وظیفه فعالیت در حوزه امور فرهنگی مربوط به کودکان و نوجوانان را دارند، سینما به شکل گسترده‌تری وارد میدان عمل شده است و سازمان سینمایی به شکل کلی و دیگر مراکز از جمله انجمن سینمای جوان نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند و سعی داریم خلأ ملی در عرصه فعالیت‌های هنری برای کودکان را پوشش دهیم.

 

در دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان فیلم‌هایی چون «کلاغ پر» ساخته محمدمهدی سوقندی از سمنان به عنوان نفر اول، «اف اف» ساخته تندیس افتخارزاده از مراغه نفر دوم، «عشق کودکانه» ساخته فاطمه سالاری از بندرعباس به عنوان نفر سوم انتخاب شدند و دو دیپلم افتخار به فیلم های «پارادوکس» ساخته مریم هوشیدر از بندر انزلی و «آخرین بازمانده» به کارگردانی کارن جمال امیدی از لاهیجان اهدا شد

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *