جستجو

مدیراجرایی پنجاه ‌و ‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان، آموزش و ارتقای سطح آگاهی هنرمندان این شهرستان را از یکی از اهداف میزبانی از این جشنواره عنوان کرد و در عین حال از رویکرد مخاطب‌محوری جشنواره پنجاه و نهم سخن گفت.

 

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان، علی‌محمد سرجه‌پیما با اشاره به حضور ۱۰ استان در این رویداد هنری اظهار کرد: هنرمندان استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان از جمله میهمانان جشنواره پنجاه و نهم به شمار می‌روند.
وی، با اشاره به بخش‌های فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه در جشنواره، از ثبت ۲هزار و ۱۸۰ اثر در این رویداد منطقه‌ای خبر داد و افزود: ۵۱۳ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۳۸۰ اثر در بخش فیلمنامه و ۱۲۹۹ اثر نیز در حوزه عکس به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران ارسال شده است.
به گفته سرجه‌پیما در این دوره یک بخش ویژه گردشگری به جشنواره منطقه‌ای افزوده شده  و قرار است یک اثر دربخش‌های سه گانه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس که مرتبط با ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و تمدنی کاشان باشد، به عنوان اثر برگزیده در این بخش جانبی مورد تقدیر قرار گیرد.
مدیر اجرایی پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان درخصوص متولیان برگزاری این جشنواره یادآور شد: با توجه به نقش فنی و تخصصی دبیرخانه مرکزی در تهران مسئولیت انتخاب و داوری آثار برعهده این مجموعه گذاشته شده و کاشان عهده‌دار فرآیند برگزاری این اتفاق مهم هنری‌است.
سرجه‌پیما همچنین از اهدای جایزه‌ای با عنوان «سیَلک» نیز خبر داد و گفت: از مجموعه تمام بخش‌ها و رشته‌های حاضر در جشنواره، به یک اثر این جایزه ویژه تعلق می‌گیرد که باید از مؤلفه‌های ممتاز هنری برخوردار باشد.
وی احتمال برگزاری جشنواره‌ای مجزا با همین نام (سیلک) از سال آینده را خاطرنشان کرد و از انجام مقدمات این اتفاق به میزبانی کاشان خبر داد.
مدیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای کاشان افزود: سه سالن مجتمع سینمایی کاشان برای میزبانی از شهروندان و مخاطبان کاشانی از آثار جشنواره پیش‌بینی شده است و از چهارم تا هفتم اسفندماه فیلم‌ها برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.
سرجه‌پیما آموزش را علاوه بر مخاطب‌محوری از رویکردهای جشنواره پنجاه و نهم دانست و عنوان کرد: به همین منظور کارگاه‌های نقد و بررسی، آموزش فیلم، فیلمنامه و عکس در ایام برگزاری جشنواره برپا شده و کارگاه دانش‌افزایی نیز از دوم تا پنجم اسفندماه میزبان فراگیران است.
رئیس انجمن سینمای جوان کاشان، همچنین برگزاری جشن ۳۰ سالگی این انجمن را متذکر شد و بیان کرد: برنامه‌‌های خاصی در این زمینه در نظرگرفته شده که انتشار کتاب، تولید فیلم و…از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.
سرجه‌پیما، با تأکید بر رویکرد دانش‌افزایی در دفتر انجمن سینمای جوان کاشان اضافه کرد: در دهه چهارم فعالیت انجمن به دنبال ساخت و تولید آثاری مبتنی بر دانش روز از طریق بالابردن آگاهی هنرمندان منطقه هستیم و میزبانی از جشنواره پنجاه و نهم بر اساس همین هدف‌گذاری صورت گرفت.
وی همچنین با اشاره به تفاهمنامه شهرداری کاشان وانجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری جشنواره پنجاه و نهم، نقش‌آفرینی سازمان فرهنگی ورزشی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه کاشان را نیز یادآور شد و بر ضرورت تعامل تمام دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان برای میزبانی از این اتفاق هنری تأکید کرد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *