جستجو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مردم ایران در سه سال خدمت دولت تدبیر و امید با سینما آشتی کردند و این فضا ناشی از توجه ویژه دولت برای جبران کاستی های گذشته این بخش است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام رحیم جعفری، عصر روز شنبه در آیین روز ملی سینما و اکران فیلم مستند A۱۵۷ که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، افزود: دولت تدبیر و امید با مدیریت علمی و تجربی خود توانسته حضور مردم برای تماشای تولیدهای سینمایی را افزایش دهد. 
وی اضافه کرد: طبق اعلام سازمان سینمایی در پنج ماهه نخست سال جاری سینماهای کشور بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال فروش داشته اند که این میزان از فروش کل سه سال گذشته بیشتر است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه صنعت سینما امروز تبدیل به تجارتی بین المللی شده است، یادآور شد: قبل از دولت تدبیر و امید به دلیل کم توجهی به حوزه سینما شاهد بحران در این عرصه بودیم اما با روی کار آمدن دولت یازدهم این کاستی به مرور کاهش داشته است. 
وی افزود: این بحران در شهرستان ها و استان ها بیشتر خود را نمایان ساخته و هم اکنون نیز احساس می شود اما با توجه به برنامه های سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه زیرساخت های سینمایی در حال تامین است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: طبق اعلام انجمن سینمای جوانان سنندج یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های سینمایی این شهرستان نیاز بود که سازمان سینمایی هم اکنون یک میلیارد ریال آن را برای خرید تجهیزات تخصیص داده است. 
حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیز از سوی انجمن سینمای جوانان ایران تامین می شود. 
وی همچنین از موافقت اولیه سازمان سینمایی کشور با برگزاری جشنواره فیلم کردی سنندج خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف بومی سازی و بومی گرایی در تقویم جشنواره های سینمایی کشور ثبت می شود. 
حجت الاسلام جعفری افزود: کمک به تدوین کتاب پوستر فیلم های برتر جهان و انتشار کتابی در حوزه سینما توسط یک مولف کردستانی از دیگر برنامه های سازمان سینمایی در این استان است. 
بهروز نورانی پور کارگردان فیلم مستند A۱۵۷ متولد سال ۱۳۶۰ در شهرستان سنندج است وی فعالیت هنری خود را با عکاسی در سال ۱۳۷۴ از انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج آغاز کرد و در سال ۱۳۸۲ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کارگردانی سینما به پایان رساند.
نورانی پور کارگردانی فیلم های مختلفی از جمله سفیران کوچک، آخرین آرزو، تلنگری در خاموشی، ایستاده بمیر، میعاد در لجن، دلتای صلح، ملاقات به سبک ایرانی، اینجا برف ها آب نمی شوند و جنایت در سکوت را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
بهروز نورانی پور به عنوان تهیه کننده، کارگردان، تحقیق و پژوهش متن، مهدی آزادی فیلم بردار، بهنام شیخ احمدی صدابردار، کامران جاهدی تدوین گر، والا میرانی صداگذار و گلاویژ خان مدیر تولید و از عوامل دیگر این مستند هستند.
روز بیست و یکم شهریورماه در تقویم کشور به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شده است.

همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...
«زنان لَجمن» در لیست مسابقه جشنو...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *