جستجو

در سومین روز هفته فیلم اروپایی، یک فیلم مستند فرانسوی و یک فیلم بلند داستانی از کشور سوییس در سالن موزه هنرهای معاصر تهران روی پرده رفتند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم اروپایی که به همت انجمن سینمای جوانان ایران و همکاری موزه هنرهای معاصر و در راستای اهداف بین‌فرهنگی، گسترش مناسبات بین‌المللی، به‌خصوص در بخش فیلم کوتاه  کا رخود را اول آذر ماه آغاز کرد، روز گذشته چهارشنبه (سوم آذر ماه) روز سوم خود را پشت سر گذاشت.

روز گذشته، یک فیلم مستند از کشور فرانسه و یک فیلم بلند داستانی از کشور سوییس در موزه هنرهای معاصر تهران برای حاضران به نمایش درآمدند.

فیلم مستند “بودن و داشتن” محصول کشور فرانسه به مدت ۹۹ دقیقه در سانس اول نمایش داده شد.

خلاصه فیلم:« جرج لوپز معلم مدرسه است و در یک روستای فرانسوی به دوازه کودک چهار تا یازده سال در یک کلاس کوچک با وسایل سنتیِ تدریس فرانسوی درس می‌دهد.»

عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان، فیلمنامه و تدوین: نیکولاس فیلیبرت، فیلمبرداران: لورن دیدیه، کاتل دیان، نیکولاس فیلیبرت، هوگو ژمینانی، تهیه‌کننده: ژین ساندوز.

در سانس دوم نیز فیلم بلند داستانی ” پسر کوچولو کوهستان” محصول کشور سوییس به مدت ۱۰۴ دقیق برای حاضران به نمایش درآمد.

خلاصه فیلم: «یک پسر بچه در میان برف زمستان برای به دست آوردن یادگاری مهم خانوادگی به بالای کوهستان می‌رود، اما پیش از شروع حرکت…»

عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان: خاویر کُلر، فیلمنامه: خاویر کُلر و استفان جاگر، فیلمبردار: فیلیکس وُن مورات، تهیه‌کنندگان: پیترینباخ، پیتر- کریستین فوتر، دیتی برگن-بروک.

در این رویداد فرهنگی فیلم‌های کوتاه و بلندی از کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، لهستان، هلند و سوییس از تاریخ یکم تا پنجم آذر ماه در محل موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شوند.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *