جستجو

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با ابراز علاقه به سینمای مستند، این حوزه فیلمسازی را مهمترین بخش سینما دانست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره سینماحقیقت، فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و منوچهر طیاب از پیشکسوتان سینمای مستند، صبح امروز یکشنبه (۱۴ آذرماه) در پردیس چارسو برگزار شد.

فرخنده‌کیش، جشنواره سینماحقیقت را یکی از مهمترین جشنواره‌‌های سینمایی کشور دانست و افزود: این جشنواره در سال‌های گذشته موفق عمل کرده و در فرهنگ فیلم‌دیدن مردم تاثیر عمیقی گذاشته است. وی ادامه داد: من به سینمای مستند علاقه‌مندم و خودم را متعلق به جشنواره سینما حقیقت می‌دانم و فکر می‌کنم ماندگارترین بخش سینمای ما حوزه مستند است.

منوچهر طیاب با بیان این مطلب که در سینمای مستند خودمان را عریان نشان می‌دهیم و باید به واقعیت‌ها نزدیک شویم، گفت: سینمای مستند نشان می‌دهد که ذهن ما چطور کار می‌کند و چطور با دنیا ارتباط برقرار می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری از این‌که در حوزه مستند کارهای بیشتری صورت پذیرد، افزود: سینمای مستند امروز راهی باز کرده که ما به واسطه آن فرهیختگان را به جامعه بشناسانیم و این سینما در عرصه بین‌الملل توانسته ما را روسفید کند.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»  طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵ در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

haghifgat

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *