جستجو

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «سایه» به همت دانشجویان رشته سینما و با حمایت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره و همکاری انجمن سینمای جوانان ایران در دو بخش اصلی برگزار می‌شود.

موضوعات جشنواره

۱- بخش فیلمنامه کوتاه-موضوع آزاد

۲- بخش فیلمنامه کوتاه اقتباسی- موضوع آزاد (با نگاه ویژه به ادبیات کهن ایران)

جوایز بخش مسابقه

لوح تقدیر، تندیس جشنواره، جایزه نقدی، کمک هزینه ساخت فیلم به فیلمنامه های اول و دوم و سوم منتخب هیات داوران در بخش اورجینال

لوح تقدیر، تندیس جشنواره،  جایزه نقدی، کمک هزینه ساخت فیلم به فیلمنامه های اول و دوم و سوم منتخب هیات داوران در بخش اقتباسی

شرایط عمومی جشنواره

۱- شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است.

۲- ضروری ست براساس متن ارسالی،قبلا فیلمی ساخته نشده باشد .

۳- فیلمنامه ها باید با رعایت اصول حروف نگاری با فونت B Nazanin ، سایز۱۴،فاصله خطوط ۵/۱وحداکثر در ۲۰ صفحه فقط به صورت فایلpdf  به آدرس سایت جشنواره Sayefestival.ir ارسال گردد. فیلم‌نامه‌هایی که فاقد مشخصات ذکر شده باشند حذف و از جشنواره خارج خواهند شد.

۴- در هر دو بخش در صفحه ای جداگانه نام و نام خانوادگی صاحب اثر،نام فیلمنامه ارسالی و کد اختصاصی دریافتی از سایت جشنواره قید شود و در بخش اقتباسی باید مشخصات کامل منبع اقتباس (شامل عنوان، نوسینده، ناشر، سال انتشار) نیز درج شود.

۵- نگارش خلاصه یک صفحه ای در صفحه ای جداگانه الزامی است.

۶- فیلمنامه های اقتباسی علاوه بر خلاصه یک صفحه ای فیلمنامه می بایست خلاصه یک صفحه ای از داستان منبع اقتباس نیز داشته باشند.

۷- در صفحه اول فیلمنامه های ارسالی تنها باید نام فیلمنامه و کد اختصاصی دریافتی از سایت جشنواره قید شود.درج هر گونه نام و مشخصات صاحب اثر در فیلمنامه ارسالی موجب حذف و خروج آن از جشنواره خواهد شد.

مقررات جشنواره

۱- آثار ارسالی به جشنواره باید مطابق با موازین جمهوری اسلامی ایران باشند.

۲- شرکت در جشنواره تنها از طریق تکمیل فرم ثبت نام و دریافت کداختصاصی از سایت جشنواره و ارسال آثار به سایت جشنواره امکان پذیر است.

۳- متقاضیان شرکت در جشنواره تنها پس از اتمام مراحل ثبت نام در سایت،کداختصاصی دریافت خواهند کرد که به منزله کدشناسایی آنها در جشنواره نیز منظور می گردد.

۴- به آثار برگزیده که بیش از یک نویسنده داشته باشند فقط یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

۵- هر شخص حداکثر دو اثر در هر دو بخش فیلمنامه اقتباسی و اورجینال می تواند جهت شرکت در جشنواره ارسال نماید.

۶- فردی که فرم ثبت نام جشنواره را تکمیل و ارسال می کند به عنوان صاحب اثر شناخته می شود.مسئولیت پاسخگویی به هر گونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده بر عهده ارسال کننده اثر است و جشنواره هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد پذیرفت.

۷- تکمیل و ارسال فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول تمام مقررات جشنواره است و تصمیم نهایی در مورد نکاتی که در مقررات پیش بینی نشده باشد بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود.

۸- هر اثر دریافتی در هر بخش توسط یک گروه سه نفره متشکل از هیئت انتخاب مورد مطالعه وارزیابی قرار گرفته وآثار راه یافته به بخش مسابقه به هیئت داوران عرضه خواهد شد.

۹- دبیرخانه جشنواره هیچ گونه مسئولیتی در قبال فایل های ارسالی خراب برعهده نخواهدداشت.

گاه شمار جشنواره

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه:پایان وقت اداری  ۲۵ اسفندماه۱۳۹۵

اعلام آثار پذیرفته شدگان در بخش مسابقه جشنواره: ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

زمان برگزاری جشنواره: ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

آیین اختتامیه جشنواره: ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

نشانی دبیرخانه

تهران-خیابان آزادی –بین خیابان خوش جنوبی و آذربایجان_نبش کوچه ­­کامیاران-پلاک ۲۵۲-دانشگاه سوره –انتهای حیاط-طبقه دوم ساختمان دفتردانشکده هنر-دبیرخانه جشنواره سایه-کدپستی:۱۳۴۵۶۳۳۱۵۱

ساعات کاری دبیرخانه: ۱۳ الی ۱۷ روزهای شنبه تا چهارشنبه

تلفن تماس و ساعات پاسخگویی: ۰۹۳۳۶۷۵۴۵۵۴- روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ الی ۱۷

وبسایت جشنواره: sayefestival.ir  ایمیل جشنواره: sayefestival@gmail.com

دومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی سایه از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به دبیری نوشین شاه وردی در دانشگاه سوره برگزار می گردد.

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *