جستجو

مستند کوتاه «عادل» از تولیدات انجمن سینمای جوانان لاهیجان به بخش مسابقه  فصل سوم نخستین «جشنواره تلویزیونی مستند» شبکه مستند راه پیدا کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم کوتاه مستند که ساخته هیمن سپهری و از تولیدات دفتر لاهیجان است، در بخش مسابقه  فصل سوم نخستین «جشنواره تلویزیونی مستند» با شانزده مستند کوتاه دیگر رقابت خواهد کرد.

به گفته ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان، موضوع این فیلم کوتاه مستند با زمان۱۵دقیقه و۳۶ثانیه درباره مرد جوانی‌ست که از بدو  تولد بر اثر سهل‌انگاری مادر در زمان بارداری تاکنون مبتلا به معلولیت جسمی و ذهنی‌است؛  مادر این شخص که اینک تنها و بی‌کس است برای مواظبت و نگهداری فرزند معلولش دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

مستند عادل تاکنون حضور موفقی در جشنواره‌های مختلف داشته که از آن جمله می‌توان  به کسب دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر کرج در شهریورماه امسال اشاره کرد.

قابل ذکر است که  هیئت انتخاب نخستین «جشنواره تلویزیونی مستند» پس از بررسی و بازبینی ۱۴۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۴۱ فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند را برای شرکت در این جشنواره انتخاب کردند.

در این دوره از جشنواره ۸ اثر در بخش مستند بلند، ۱۶ اثر در بخش مستند نیمه‌بلند و ۱۷ اثر در بخش مستند کوتاه  از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

 

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *