جستجو

نشست نقد و بررسی مستند کوتاه «شب و مه»  به کارگردانی آلن رنه در سینما تک تبریز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این پانوق کهشنبه ۱۱شهریور در سالن سینما تک مجتمع سینمایی تبریز برگزارشد، مستند شب و مه اثر آلن رنه کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی به نمایش درآمد.

این فیلم از اولین آثار سینمایی‌ست که به موضوع جنایات جنگ جهانی دوم با محوریت اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی پرداخته است.

در ابتدای جلسه و پیش از پخش فیلم، «رشید قربانی» مدرس جلسه توضیحات اولیه‌ای در مورد سینمای اروپا درسال‌های اولیه پس از جنگ جهانی دوم ارائه داد و در ادامه در مورد شکل‌گیری سینمایی متفاوت از سازوکارهای استودیویی هالیوودی و به وجود آمدن مبحث فیلم‌ساز مولف در این دوره مطالبی را مطرح کرد.

پس از پخش فیلم، قربانی ابتدا به معرفی کتاب «آثار کلاسیک سینمای مستند» نوشته «ویلیام روتمن» پرداخت وبخش‌های مهم فصلی از کتاب را که به فیلم می‌پردازد، تشریح کرد. استفاده از زمان گذشته و حال و همچنین علت و ضرورت ترکیب تصاویر بایگانی با تصاویر فیلم‌برداری شده از دیگر نکاتی بود که در ادامه جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، جلسات پخش و نقد فیلم کوتاه در قالب پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان تبریز، شنبه‌ها ساعت ۱۸ در سالن سینما تک برگزار می‌شود.

 

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *