جستجو

دهمین جلسه از فصل پنجم پاتوق فیلم‌کوتاه – سینما آینده و سی‌ونهمین جلسه این محفل دوستانه، دوشنبه ۱۳شهریورماه با اکران پرافتخارترین انیمیشن کوتاه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انیمیشن کوتاه «لایت سایت» به نویسندگی و کارگردانی سیدمسلم طباطبایی با سی و سه حضور و یک نامزدی در ماه سپتامبر و سه جایزه در ماه آگوست در جشنواره‌های بین‌المللی، به‌عنوان پرافتخارترین انیمیشن کوتاه سال‌جاری و داستانی کوتاه «بان لرزان» به نویسندگی و کارگردانی آرش رصافی محصول ۱۳۸۷ در میان چهار فیلم کوتاه ایرانی و فیلم کوتاهی از کشور بلژیک برنامه اکران دهمین جلسه از فصل پنجم پاتوق فیلم‌کوتاه را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند از این پس با مراجعه به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com، نسبت به رزرو رایگان و انتخاب محل نشستن در سالن اقدام کنند.

فیلم‌های پاتوق این هفته:

فیلم کوتاه داستانی «بان لرزان» به نویسندگی و کارگردانی آرش رصافی و تهیه‌کنندگی آرش رصافی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، داستان تنها پسر خان منطقه بان لرزان را روایت می‌کند که ظاهرا از بچگی ترسو بوده، در سن جوانی درمی‌یابد که قادر به بچه‌دار شدن نیست…

در انیمیشن کوتاه «لایت سایت»، به نویسندگی و کارگردانی سیدمسلم طباطبایی و تهیه‌کنندگی سیمین فرخ‌احمدی، ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﺮﺍی ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻧﻮﺭ ﻣﻌﻠﻖ ﮐﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮﺩﻩ، ﻭﺍﺭﺩ ﭘﻴﮑﺎﺭ ﺑﺎ ﮔﻮی‌ﻫﺎﯾﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺍﺗﺎﻕ ﺭﺍ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ.

داستانی کوتاه «پرنده‌های شکاری» به نویسندگی و کارگردانی اود وِربیگه محصول کشور بلژیک، داستان «پیه‌رو» ۱۲ساله است کهبرای چندروزی دچار نگرانی می‌شود به دلیل این‌که زندگی‌اش در مزرعه می‌تواند یک شبه تغییر کند.

پیرمرد فرتوت و ازکارافتاده‌ای به همراه پسر جوان خود در مزرعه‌ای خشک و بایر زندگی می‌کند. آن‌ها بر سر فروش یا حفظ آن اختلاف شدیدی دارند؛ اما… این روایت انیمیشن کوتاه «درخت کهنسال» به کارگردانی فرنوش عابدی و تهیه‌کنندگی فرنوش عابدی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. رضا علام‌دار و فرنوش عابدی مشترکا نویسندگی این اثر را برعهده داشته‌اند.

و سرانجام «تاج خروس» داستانی کوتاهی به نویسندگی و کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی ایدا پناهنده و انجمن سینمای جوانان ایران، محصول ۱۳۸۷ است که جستجوی شبانه‌روزی زن و شوهری در خیابان‌های شهر به‌دنبال مکانی برای استراحت… را به تصویر می‌کشد.

گفتنی ‎‌است فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه با ۱۲ هفته طولانی‌ترین فصل این رویداد هنری تا کنون به‌شمار می‌آید؛ همچنین نمایش آثار شاخص و مطرح سال‌های گذشته از کارگردانان به‌نام عرصه فیلم کوتاه در ایران، با رویکرد مرور و نگاهی دوباره به این فیلم‌های کوتاه، از دیگر ویژگی‌های این فصل از پاتوق است.

پاتوق فیلم کوتاه، محفلی برای هنرمندان و دوست‌داران این عرصه هنری، دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸در سالن شماره ۳ پردیس چارسو برگزار می‌شود.

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *