جستجو

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در اختتامیه سومین جشنواره ملی «تسنیم» گفت: سینما فضایی است که وقتی به مفاهیم جهان‌شمول و آسمانی از قبیل قرآن پای می‌گذارد، بسیار خطرناک می‌شود چراکه دغدغه ساخت یک کار خوب را ایجاد می‌کند.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ، سیدصادق موسوی شامگاه ۲۵ دی‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم، فیلمنامه و عکس «تسنیم» که در پردیس سینمایی اطلس برگزار شد، گفت: انجمن سینمای جوانان ایران قدیمی‌ترین نهاد سینمایی کشور است که در سال ۵۵ تاسیس شده وامروز نزدیک به ۷۰ دفتر و نمایندگی در سراسر کشور و بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دارد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: استفاده از زبان و هنر سینما در همه عرصه‌ها موثر است  و توجه به هنر عکاسی و فیلم‌سازی و فیلم‌نامه نویسی برای مفهوم کردن تعاریف جدید بسیار خوب است.

وی ادامه داد : برگزاری جشنواره تسنیم هم از نظر مخاطبان، هم هنرمندان و هم برگزارکنندگان رضایت‌بخش بود و با موفقیت برگزار شد و ما سعی می‌کنیم که این جشنواره را دوسالانه برگزار کنیم  .

موسوی با اشاره به جشنواره موضوعی تسنیم با موضوع قرآن، افزود: کار سختی است که مفاهیم قرآنی را که از جانب وحی آمده را با ابزار زمینی و با زبان هنر قابل درک کرد اما در تاریخ ادیان این هنر بوده که ترویج دین اسلام پرداخته است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران  اضافه کرد: هنر خوشنویسی در کتابت قرآن و معماری اسلامی و هنر های تجسمی در گذشته همگی در خدمت قرآن بوده است و اما امروز انسان جدید و مقتضیات این عصر موجب می‌شود که مفاهیم قرآنی بازبان هنر سینما برای مخاطبان عرضه شود.

وی استقبال پرشور از جشنواره تسنیم را ستود و گفت : استقبال از جشنواره بی‌نظیر بود و انگیزه هنرمندان عالی و هیجان خوبی بر جشنواره حاکم بودکه امیدوارم در سال‌های آینده ادامه داشته باشد و این وقفه سه ساله از دوره قبل، برکت آثار را چند برابر کرد.

موسوی تصریح کرد : برای دوره بعد جشنواره باید سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه فیلم داشته باشیم و انرژی کمتری برای برگزاری جشنواره صرف کنیم و بیشتر برای تولید متمرکز شویم.

مدیر عامل انجمن سینمای ایران ادامه داد: جشنواره زمانی ارزش دارد که تولیدات خوب و باکیفیتی هم داشته باشد به همین دلیل باید از شعاری بودن و سطحی‌نگری جلوگیری کنیم تا آثار موفقی در حوزه موضوعی تولید شود و ظرفیت انتقال خوبی داشته باشد.

وی از هنرمندان درخواست کرد در آثار هنری با موضوع آموزه‌های دینی بیشتر پژوهش کنند تا مخاطبان بتوانند گره‌های کنونی زندگی‌شان را باز کنند و آثاری با موضوعات عملی‌تر تولید کنند تا به عمق زندگی مردم وارد شوند.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *