جستجو

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران؛ توجه به اصناف را  در هر نگاه متمدنانه‌ای راهگشا دانست و گفت: با هر دیدگاه و تشکلی که فیلم کوتاه را قبول داریم باید سر یک میز بنشینیم و در خصوص آن گفتگو کنیم. قطعاً رویکرد، همدلی و همیاری‌ انجمن فیلم کوتاه می‌تواند در پیشبرد صحیح‌تر اهداف انجمن موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم معارفه سیدصادق موسوی؛ مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران، صبح امروز چهارشنبه هشتم دی‌ماه در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی؛ رئیس سازمان سینمایی، سیدمحمد طباطبایی‌نژاد؛ مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حبیب ایل‌بیگی؛ معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، روح‌الله حسینی؛  مدیرعامل مدرسه ملی سینمای ایران، محمدمهدی احمدی؛ نایب رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان و جمعی از مدیران این مجموعه و سازمان سینمایی برگزار شد.

سیدصادق موسوی درابتدا ضمن تشکر از اعتمادی که رئیس سازمان سینمایی به او کرده است، برای فرید فرخنده‌کیش، مدیرعامل سابق انجمن آرزوی موفقیت کرد و گفت: از وی برای همه زحماتی که در طول دوره مدیریتش کشیده است تشکر می‌کنم و امیدوارم در هر امری که می‌پذیرند، بمانند و بدرخشند. وی با تاکید بر این موضوع که از اهمیت مسئولیتی که پذیرفته، مطلع است افزود: هدفی که از ابتدای شکل‌گیری انجمن از پیش از انقلاب برای آن تعریف شده، ریل‌گذاری برای آینده‌ی سینمای ایران بوده است.

موسوی ادامه داد: آقای دکتر ایوبی الگوی آموزشی انجمن را بی‌مثال می‌دانند و نمی‌دانم در چند کشور دیگر با این مکانیزم آموزشی و تولید می‌توانیم مواجه باشیم و خروجی آن را هم در سینمای حرفه‌ای ببینیم. مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران، با اشاره به افتخارآفرینی فیلم کوتاه و انجمن افزود: بارها در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شاهد بوده‌ایم که این حوزه نام ایران را بلندآوازه‌تر کرده و در سال‌های مختلف پرچم این آب و خاک را برافراشته است.

 وی با اشاره به اینکه میراث مهمی را در دست گرفته است، ادامه داد: از آن‌جا که عمر مدیریت مشخص نیست، باید فرصت ها را مغتنم شمرد؛ لذا از همه کسانی که از ابتدای شکل‌گیری انجمن تا کنون و در سال‌های مختلف در این مجموعه زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم و آرزوهای خوب دنیوی و اخروی دارم.

سیدصادق موسوی با اشاره به زمستان ۱۳۷۶ که زمان ورودش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، خاطرنشان کرد: من از نوزده سالگی وارد این مجموعه  شده‌ام و نیمی از عمرم را در معاونت‌های مختلف این وزارتخانه کار کرده‌ام. امیدوارم همه این تجربیات منجر به کاهش خطاهای انسانی و مدیریتی در انجمن سینمای جوانان شود. وی با بیان این مطلب که تجربیات گذشته را به کار خواهد گرفت، استفاده از «خرد جمعی» را بزرگترین تجربه‌ این سال‌هایش عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از دیدگاه کارشناسان، مدیران، اساتید و سرمایه‌های انسانی فراوانی که در انجمن سینمای جوانان وجود دارند و همگی با هر دیدگاه و اختلاف سلیقه‌ای علاقه‌مند به انجمن هستند، امری ضروری است.

وی اصلی‌ترین کار مدیرعامل را هم‌افزایی دیدگاه‌ها دانست و افزود: با استفاده از خردجمعی باید به بهترین مسیر برای انجمن دست پیدا کرد و با جمع کردن دیدگاه‌ها می‌توان از این اختلاف‌سلیقه‌ها کاست و قطعا به بهترین مسیر برای انجمن دست پیدا کرد. موسوی افزود: قرار نیست من فیلم‌سازی کنم. قرار است بهترین و زبده‌ترین کارشناسان را به دیدگاه مشترک برسانم و نهایتا این توان فراوان سینمای جوان به شکوفایی استعدادها و روزهای روشن برای سینمای کشور منجر شود. مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، با اشاره به دوره مدیریت آقای ایل‌بیگی اضافه کرد: جلسات کارشناسی فراوانی در آن زمان برگزار و  مشکلات انجمن آسیب‌شناسی شد که راهکارهایی برای برون‌رفت و اصلاح سیستم‎ها شناسایی شود.

سیدصادق موسوی با اشاره به نیاز انجمن به پایش و اصلاح، ادامه داد: اصلاح و بهبود روش‌ها مهمترین کاری است که یک سیستم زنده به آن نیاز دارد و این کار با چشم‌های پایش‌گر کارشناسان و مدیران امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از ارکان سرمایه اجتماعی مشارکت است، افزود: مشارکت یعنی اعتماد کردن و در انجمن به معنی اعتماد کردن به دفاتر استانی و کارشناسان است و استفاده نکردن از این تجربه‌ها به صرف اینکه مقیم پایتخت نیستند کار اشتباهی بوده و استفاده از این تجارب به معنی احترام به خرد بشر است که به تبع به‌کارگیری آن، تولیدات هم بهبود پیدا خواهند کرد.

موسوی با ابراز خوشحالی از وعده دکتر ایوبی در این جلسه گفت: شنیدن این حمایت‌ها دلم را قرص می‌کند و مطمئن هستم پس از ایام جشنواره فیلم فجر حمایت‌های جدی از انجمن صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در اولین فرصت جلسه‌ای با هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره خواهم داشت و از دیدگاهایشان استفاده خواهم کرد، افزود: توجه به اصناف در همه بخش‌ها و در هر نگاه مدیریتی قطعاً راه‌گشاست. مطمئناً  رویکرد، همدلی و همیاری‌ انجمن فیلم کوتاه در پیشبرد صحیح‌تر انجمن می‌تواند موثر باشد.

موسوی تصریح کرد: با هر دیدگاه و تشکلی که فیلم کوتاه را قبول داریم  باید بر سر یک میز بنشینیم و درخصوص آن گفتگو کنیم. اینگونه است که تضارب آرا ایجاد و تضاد منافع نیز به‌طور حتم برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم به ماهیت تجربی فیلم کوتاه توجه بیشتری کنیم، اضافه کرد: آشنایی من با فیلم کوتاه به زمانی که مدیرکل نمایش خانگی، مستند و فیلم کوتاه بودم، برمی‌گردد. آن زمان برای من بخش تجربی جذاب بود و گونه‌هایی از فیلم کوتاه با ماهیت تجربی شکل می‌گرفت که اکنون هم می‌باید به آن‌ها توجه شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با بیان این مطلب که دپارتمان‌های آموزشی حتما باید به شکل تخصصی ادامه پیدا کنند، افزود: پیوند ارگانیک بین انجمن و مدرسه ملی سینمای ایران برکات فراوانی برای دانش‌آموختگان و نخبگان انجمن سینمای جوان به همراه خواهد داشت. با توجه  به ظرفیت‌های موجود در مدرسه ملی سینمای ایران باید راهکاری برای استفاده از این امکانات به شکل بورسیه نخبگان انجمن پیدا کنیم.

موسوی در پایان به بازنگری در روش‌های تولید و اهمیت تولیدات غیرمتمرکز اشاره کرد و گفت: با استفاده حداکثری از  نظر مدیران به یک جمع‌بندی کامل می‌رسیم و  این بازنگری را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *