جستجو

فیلم کوتاه داستانی چهل سالگی به کارگردانی محمدهادی هنرپیشه از انجمن سینمای جوانان شیراز موفق به حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوتاه آمریکا، چین و مکزیک شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس با اشاره به حضور فیلم کوتاه داستانی «چهل سالگی» در جشنواره‌های مختلفی از جمله«IndieWise» آمریکا، «Wenzhou»چین و «PostMortem» مکزیک در سال جاری میلادی(۲۰۱۶)، گفت: این فیلم در داخل کشور هم توانسته است جایزه بهترین فیلم کوتاه دانشجویی از بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دانشگاه‌های آزاد کشور و جایزه بهترین فیلم اول کارگردان از ششمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز، منتخب سی و یکمین جشنواره  بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، منتخب یازدهمین جشن تصویر سال ایران و… را به‌دست آورد.

علیرضا توکل با اشاره به خلاصه این فیلم داستانی، افزود: چهل سالگی درباره فرد میانسالی به‌نام فرهاد است که در سن چهل‌سالگی دچار تشویش و مشکلاتی با همسر خود شده و باید تصمیمی جدی برای آینده تنها دخترش بگیرد.

کارگردان فیلم کوتاه و داستانی چهل سالگی هم در این باره، گفت: سینما به‌عنوان کارآمدترین رسانه در عصر حاضر می‌تواند محملی جهت کنکاش در روح و روان آدمی و روابط موجود در هستی باشد.

هنرپیشه افزود: دوربین به مثابه چراغی سحرآمیز، وسیله‌ی سفر به دنیای بودها وهستها- نبودها و نیست‌ها است.

وی ادامه داد: این فیلم جست‌وجو در یکی از مقاطع حساس زندگی مردها به نام چهل سالگی است.گاه در پس یک پلان می‌توان دنیائی از آرزو و ناکامی را رنگ‌آمیزی کرد؛ من به‌عنوان فیلم‌ساز طعم شیرین و گاه گس این سفر رازآمیز با نام چهل سالگی در ذهنم حک شده است.

هنرپیشه افزود: تجربه روایت اول شخص، خود عالمی تودرتو بود که در آن به جایگاه معجزه‌گر صدا در سینما بیشتر پی بردم.

محمدهادی هنرپیشه که تحصیلات خود را در انجمن سینمای جوان شیراز گذرانده تاکنون با ساخت چندین فیلم کوتاه داستانی از قبیل  فیلم‌های چهل سالگی و «آسمان را رها کن» و… توانسته در بیش از بیست جشنواره داخلی و بین‌المللی فیلم کوتاه حضور و موفق به دریافت جوایز مختلفی شود.

آخرین ساخته این فیلم‌ساز جوان با عنوان آسمان را رها کن به تهیه‌کنندگی «امیر قائدی» و «رضا شریفی» توانست به بخش مسابقه کتاب و سینما(سینمای اقتباسی) سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از ۱۸ تا۲۴ آبان ماه جاری در تهران برگزار شد، راه پیدا کند.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *