جستجو

در دومین روز از هفته فیلم اروپایی در تبریز که انجمن سینمای جوانان ایران با مشارکت شبکه مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران برگزار می‌کند، ۶ فیلم کوتاه و بلند اکران می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز دوم هفته فیلم‌ اروپایی که از دیروز در تبریز آغاز شده است با نمایش ۵ فیلم کوتاه از یونان و ۱ فیلم بلند از هلند به‌کار خود ادامه می‌دهد.

فیلم کوتاه «ریاضت» به‌کارگردانی رنوس گاوریس، محصول یونان، در مورد مردی است که شأن و مقام خود را در بحران اقتصادی معاصر یونان حفظ کرده و در مقابل سیاست سخت‌گیرانه ریاضت اقتصادی که بر مردم یونان تحمیل شده است، دست به طغیان می‌زند. این فیلم کوتاه جایزه دوم بهترین فیلم ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه قبرس، بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم‌های کوتاه یونانی لندن، بهترین فیلم یونانی جشنواره پی گِرکو ایتالیا و … را در کارنامه خود دارد.

فیلم کوتاه «هالک قرمز» به‌کارگردانی آلکساندروس چانتزیس، محصول یونان، داستان گیورگوس است که بدون هدف، اعتماد به‌نفس و هویت و به‌تنهایی در آتن زندگی می‌کند. او خلأ موجود را با «هالک قرمز» بودن، عنوانی که در باشگاه طرف‌داران تیم فوتبال مورد علاقه‌اش به آ معروف است، پُر می‌کند اما… . جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم آتن، بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی تیرانا آلبانی، جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره ایروان و بهترین فیلم یونانی جشنواره فیلم‌های یونانی لس‌آنجلس از جمله جوایز کسب شده این فیلم کوتاه هستند.

در فیلم کوتاه «بازگشت» به‌کارگردانی کریستینا گوسیا، محصول یونان، زنی تصمیم می‌گیرد پس از مدتی طولانی به یک جزیره برگردد. مسیرهای پُر پیچ و خم جزیره به‌تدریج او را به مقصدی دور می‌برد؛ جایی‌که نمی‌توان رویا و واقعیت را از یکدیگر تشخیص داد.

«ماسایی» به‌کارگردانی هری لگوسیس، محصول یونان، فیلم کوتاهی است که در آن فضای ساکت یک بیمارستان تبدیل به صحنه رودررویی میان دو برادر می‌شود؛ همچنان که داستان پیش می‌رود حقایق بیشتری در مورد شخصیت‌های حاضر در بیمارستان آشکار می‌شود… . بهترین فیلم کوتاه یونانی جشنواره فیلم‎های کوتاه یونانی لندن، بهترین فیلم کوتاهجشنواره پالم اسپرینگز و بهترین فیلم یونانی جشنواره فیلم‌های یونانی لس‌آنجلس از جمله افتخارات این فیلم کوتاه هستند.

روایت فیلم کوتاه «چلسی – بارسلونا» به‌کارگردانی آلکساندروس چانتزیس، محصول یونان، درباره آندریاس است که قصد دارد بازی برگشت چلسی و بارسلونا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را با همکار خود ماریوس تماشا کند… . جایزه اِل روی برای فیلم‌برداری ممتاز جشنواره بین‌المللی بارسلونا، جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دِرسدن و جایزه جشنواره فیلم کوتاه مدیترانه، تنجیر از جمله جوایز این فیلم کوتاه به‌شمار می‌آیند.

فیلم بلند «فین»به‌کارگردانی فرانس ویس، محصول هلند، داستان فین، پسربچه‌ای ۹ ساله را در یک دهکده روایت می‌کند که به موسیقی علاقه دارد ولی پدرش مایل است او مثل دیگر بچه‌ها فوتبال بازی کند. فین پیرمردی را ملاقات می‌کند که ویولون می‌نوازد و مسحور نواختن او می‌شود؛ او مخفیانه در مزرعه با پیرمرد تمرین نواختن ویولون می‌کند تا… .

هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره شامل؛ یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، مجارستان، دانمارک، هلند و اتریش، با همکاری DMC و گروه هنری آریانا از ۲۹آبان‌ماه تا ۲آذرماه از ساعت ۱۸در سینما ناجی شهر تبریز برگزار می‌شود.

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *