جستجو

در آخرین روز از هفته فیلم اروپایی جمعی از فیلم‌سازان دو کشور یونان و ایران در نشستی دوستانه به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداختند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در حاشیه برگزاری هفته فیلم اروپایی که با مشارکت امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا از ۹آبان ماه در موزه سینما برگزار شد، تعدادی از فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران فیلم کوتاه از کشور یونان که مهمان این رویداد هنری بودند با جمعی از فیلم‌سازان فیلم کوتاه ایران در نشستی صمیمانه گفت‌و‌گو کردند.

ایفیجنیا کوتسونی، نویسنده و کارگردان؛ خاتچی‌میخائیلیدیس، فیلم‌ساز و تهیه‌کننده و دیمیتریس ناکوس، کارگردان فیلم کوتاه از جمله هنرمندان یونانی بودند که همزمان با نمایش آثارشان در این رویداد هنری حضور داشتند.

در این دیدار، دو طرف به تبادل تجربیات و دیدگاه‌های خود در عرصه ساخت و ارائه فیلم کوتاه و حاشیه‌های آن از جمله مسایل اقتصادی پیش و پس از تولید، شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی، شرکت در رویدادهای هنری و … پرداختند.

تمایل به ارتباط مستقیم، تبادلات و هم‌کاری‌های فیلم‌سازان فیلم کوتاه ایران و یونان، هم‌کاری در تعریف و ایجاد باکس نمایش فیلم‌های منتخب هر دو کشور در حاشیه یا بخش‌های اصلی جشنواره‌های معتبر بین‌المللی یا ملی، تلاش و هم‌فکری در یافتن راه‌کارهای عملی برای کمک به بازگشت سرمایه تولید فیلم کوتاه، پیشنهاد راه‌کارهای خلاقانه برای ایجاد بستر اکران هرچه بیشتر فیلم‌های کوتاه، از جمله پیشنهادات و نکات بارز مطرح شده در این نشست صمیمانه بود.

هفته فیلم اروپایی با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره، یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، دانمارک، هلند، اتریش و مجارستان، با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا و همراهی گروه هنر و تجربه و موزه سینما، نهم تا سیزدهم آبان‌ماه در موزه سینما واقع در باغ فردوس برگزار شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *