جستجو

جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بوسنی و هرزگوین به  فیلم کوتاه سَس از آذربایجان‌غربی رسید.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «داریوش نجفی‌گول» از فیلم‌سازان این استان، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی بوسنی و هرزگوین را برای فیلم سس(صدا) کسب کرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی ضمن اعلام این خبرگفت: فیلم کوتاه سس از تولیدات سال ۱۳۹۶ انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی بوده و داستان آن درباره خُر و پف‌های شبانه یک پیرمرد است که خواب راحت را از شریک زندگی‌اش سلب می‌کند.

«احسان مهدیان» با اشاره به اینکه این جشنواره از ۳۰ شهریور تا ۴ مهرماه جاری برگزار شد، افزود: «مهدی میمندی» تصویربردار این فیلم کوتاه است، اضافه کرد: «تقی تورکمانی» و «توران ملک‌آرا» بازیگران، «اتابک خلیلی صدابردار» و «احسان افشاریان» صداگذار این اثر هستند.
وی با اشاره به اینکه «فاریز احمداوف» مسئول پخش جهانی این اثر است، ادامه داد: احسان مهدیان مدیر تولید، «سیاوش نجفی‌گول» مدیر تدارکات و «سهراب نوربخش» مسئول اصلاح رنگ این فیلم کوتاه هستند.
داریوش نجفی‌گول متولد سال ۱۳۵۹ در میاندوآب بوده و کارشناس کارگردانی سینماست.
وی دانش‌آموخته فیلم‌سازی از انجمن سینمای جوانان ارومیه بوده و در نمایش‌های بازی دیگر، نوکر شیطان، آخرین پیام‌رسان و هنر به ایفای نقش پرداخته است.
همچنین در فیلم های عشق، این ناشناخته، اکتبر و باکو، هواپیماهای کاغذی و مثلث به هنرنمایی پرداخته است.
نجفی‌گول که عکاس فیلم سینمایی «نبات» محصول جمهوری آذربایجان به کارگردانی «الچین موسا اوغلو» است، جایزه اول عکاسی جشنواره سراسری عکس جوانان ایران در ارومیه، جایزه دوم جشنواره سراسری عکس کودک و نوجوان تهران و جایزه دوم عکس عاشوراییان را در ویترین افتخارات خود دارد.
برپایه این گزارش، سَس در اولین حضور بین‌المللی خود جایزه بهترین فیلم «هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم خانواده جمهوری آذربایجان» را که سال گذشته در شهر باکو برگزار شد، به خود اختصاص داده و پیش از این جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی روسیه» را از آن خود کرده بود.

 

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *