جستجو

سالم صلواتی در جمع خبرنگاران گفت: دهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس «ژیار» با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، همدان و چهارمحال وبختیاری از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سالم صلواتی در نشست خبری دهمین دوره جشنواره «ژیار» با بیان اینکه این رویداد با هدف ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، همدان و چهارمحال وبختیاری در روزهای ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دو استان همدان و چهارمحال وبختیاری که از استان‌های زاگرس‌نشین و دارای فرهنگ‌های بومی مشترک هستند، دراین دوره به جشنواره اضافه شده‌اند.

صلواتی با اشاره به اینکه بخش فیلم در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می‌شود، تأکید کرد: بخش مسابقه شامل هر نوع اثر کوتاه است که در آن با شیوه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به ترویج فرهنگ بومی منطقه می‌پردازد.

صلواتی یادآور شد: در بخش جنبی نیز که بخش غیررقابتی محسوب می‌شود، فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه پیش‌بینی شده است.

به گفته وی این بخش شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی‌است.

دبیر جشنواره منطقه‌ای ژیار با اشاره به اینکه تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۳۹۴ باشد، اضافه کرد: حداکثر زمان برای آثار داستانی، پویانمایی و تجربی ۲۵ دقیقه و برای آثار مستند ۴۰ دقیقه است.

صلواتی بخش فیلمنامه را دارای ۲ بخش آزاد و اقتباسی و بخش عکس را نیز شامل ۲ بخش تک‌عکس و مجموعه عکس اعلام کرد.

سرپرست انجن سینمای جوانان سنندج  با اشاره به برگزاری نهمین دوره این جشنواره در سال ۹۴ افزود: به‌دلیل برخی مشکلات به‌ویژه مشکلات مالی امکان برگزاری دوره دهم آن در سال ۹۵ نبود؛ ضمن این‌که بدون حمایت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، امکان برگزاری این دوره نیز وجود نداشت.

لازم به ذکر است ثبت نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است و لازم‌است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir علاوه بر تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره،  آثار خود را بارگذاری کنند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *