جستجو

داریوش غریب‌زاده در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره «تسنیم» با پراهمیت  این جشنواره، شهر مشهد را مستعد برگزاری این رویداد در ابعاد بین‌المللی دانست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، داریوش غریب‌زاده فیلم‌ساز برجسته کشور در حاشیه جشنواره ملی فیلم کوتاه ، فیلم نامه و عکس «تسنیم» در گفتگو با ستاد خبری جشنواره گفت: باید به جوانان در حوزه فیلم کوتاه توصیه کرد که برای ساختن فیلم بلند به سراغ ساختن فیلم کوتاه نروند و یکی را بهانه دیگری نکنند.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه ارزش و جایگاه خود را دارد و مثل یک رباعی است و دقیق باید روی ارزش‌های آن متمرکز شد و در این صورت می‌توان به ساخت فیلم بلند هم دست یافت.

غریب‌زاده جشنواره‌های موضوعی چون جشنواره تسنیم برای فیلم‌سازان یک فرصت دانست و افزود: جشنواره‌های موضوعی اعم از هر شکلی بسیار خوب و تاثیرگذار برای هنرمندان و فیلم‌سازان است.

این کارگردان ادامه داد: بعضی آثار فیلم کوتاه به دلیل پرداختن به موضوعات خاص در بعضی از جشنواره‌ها راه نمی‌یابد به همین دلیل جشنواره‌های موضوعی بستری مناسب برای دیده شدن این بخش از فیلم‌های کوتاه است.

غریب‌زاده با اشاره به قالب فیلم‌سازی برای مفاهیم قرآنی اظهار داشت: با نگاه ساده به احادیث اولیا خدا و کتاب خدا درمی‌یابیم که بهتر زندگی‌ کردن و کمتر لطمه زدن و دنیا را زیباتر دیدن از توصیه‌ها است که همه این مفاهیم الهی در قالب فیلم به خوبی توسط مخاطبان دریافت و درک می‌شود و تاثیرگذار خواهد بود.

 وی با اشاره به نقطه قوت فیلم‌سازان جوان تصریح کرد: فیلم‌سازان امروز با توجه به تجربه بصری که دارند با سینما و امکانات دیجیتالی که در اختیار دارند می‌توانند اثر بهتری ارائه بدهند و این نقطه قوت است.

این مستندساز بیان کرد: از نقاط ضعف فیلم‌سازان امروز عدم مطالعه و پژوهش آنان است که باعث ضعف آثارشان می‌شود.

غریب‌زاده با اشاره به تاثیر جشنواره در آثار فاخر قرآنی گفت: در سال‌های آینده می‌توان در سطح بین‌المللی این جشنواره را برگزار کرد چرا که شهر مشهد به عنوان یک مغناطیس دینی با وجود حضرت رضا (ع) هزاران قومیت را با عشق و اراده جذب می‌کند و این امکان را فراهم می‌آورد که این جشنواره پرشورتر در سطح بین‌المللی برگزارشود.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *